Aviseringar
Rensa alla

bli av med celluliter?


Ämnesstartare

hej. 🙂 jag har celluliter under rumpan, högst upp på låren. hur blir jag av med dessa? vad jag har hört ska krämer inte funka, så det är väl inte värt att lägga ut pengar på det heller. jag är smal egentligen, men jag har ändå celluliter, tror det beror på att jag blivit lite större då jag var väldigt smal förut (anorexia), gick upp till normalvikt på några år.

hur blir jag av med dessa? är celluliter "permanent"? alltså, att de aldrig försvinner? är det genetiskt? jag har inte märkt att min mamma har det, men så kollar jag inte på hennes ben precis.
egentligen kan jag leva med det, men skulle ändå kännas bättre om jag lyckades få de att synas mindre iaf. 🙂


   
Citera
Ämnesstartare

operation är den enda lösningen


   
SvaraCitera

hur gammal är du? alltså jag e verkligen suoper gald för att jag inte har såna de ser äckligt ut:PPPP


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mahadNr2:

operation är den enda lösningen

skulle aldrig få för mig att operera mig, då har jag hellre celluliter.

NEMO:

hur gammal är du? alltså jag e verkligen suoper gald för att jag inte har såna de ser äckligt ut:PPPP

jag är 18. superfint är det ju inte iaf, men det är ju faktiskt helt normalt. 🙂 de flesta kvinnor har det mer eller mindre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

endagitaget:

de flesta kvinnor har det mer eller mindre.

sant. har man anlag för det spelar det inte så stor roll om man är smal eller tjock, man får det ändå. men ja, saker som hjälper är i alla fall vad jag har förstått det som bra mat, motion, att inte röka osv osv. typ som för allt annat med andra ord [smile]


   
SvaraCitera

endagitaget:

jag är 18. superfint är det ju inte iaf, men det är ju faktiskt helt normalt. 🙂 de flesta kvinnor har det mer eller mindre.

tycker de är äckligt när man ser tjejer på stranden som har det och sånt, de borde göra nåt eller inte gå ut[chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

_sofi:

sant. har man anlag för det spelar det inte så stor roll om man är smal eller tjock, man får det ändå. men ja, saker som hjälper är i alla fall vad jag har förstått det som bra mat, motion, att inte röka osv osv. typ som för allt annat med andra ord

aha okej, (ännu en anledning att sluta röka..). ska försöka motionera mer, och äta bättre! men är det något speciellt jag ska undvika? kolhydrater t.ex? eller vad är det för "dålig mat" jag inte ska äta? socker och sånt förstår jag ju. 🙂

NEMO:

tycker de är äckligt när man ser tjejer på stranden som har det och sånt, de borde göra nåt eller inte gå ut

dåligt sagt av dig eftersom de flesta kvinnor har det, du lär väl också få det någon dag. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

endagitaget:

aha okej, (ännu en anledning att sluta röka..). ska försöka motionera mer, och äta bättre! men är det något speciellt jag ska undvika? kolhydrater t.ex? eller vad är det för "dålig mat" jag inte ska äta? socker och sånt förstår jag ju. 🙂

oj, jag är verkligen inget proffs på det här. men efter vad jag har läst tidigare (har inga direkta källor) så är det som sagt varierad kost som gäller. fast tja, öppnar man sedan en veckorevyn/solo/annan tjejtidning så kan man säkert läsa något annat - nya superdieten, tar bort allt från acne till celluliter osv. finns vissa behandlingar som ska hjälpa lite också, men man vet ju aldrig med sådant. varierad kost, motion och ingen rökning brukar ju vara bra mot det mesta, i vilket fall som helst så är det ju inte dåligt [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

_sofi:

som ska hjälpa lite också, men man vet ju aldrig med sådant. varierad kost, motion och ingen rökning brukar ju vara bra mot det mesta, i vilket fall som helst så är det ju inte dåligt

okej, kanske kan testa någon såndär behandling, om det inte kostar alltför mycket. är det inte typ laser eller något man gör det med? tycker iofs inte det är värt att betala så mycket! tack för ditt svar. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

endagitaget:

okej, kanske kan testa någon såndär behandling, om det inte kostar alltför mycket. är det inte typ laser eller något man gör det med? tycker iofs inte det är värt att betala så mycket! tack för ditt svar. 🙂

nä, precis. jag kommer inte riktigt ihåg vad det var för typ av behandlingar som fanns, brukar läsa SOLO och där är det med titt som tätt.. så det lär ju dyka upp snart igen :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har en liten ensam grop i låret. ser ledsen och ensam ut men han är gullig!


   
SvaraCitera

endagitaget:

dåligt sagt av dig eftersom de flesta kvinnor har det, du lär väl också få det någon dag.

men slagit dig att jag kanske inte gillar kvinnor? och nej de flesta kvinnor jag sett har inte det. sure de får de kanske nån gång, men de är skillnad att få de när man är 50 än när man är 15


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

_sofi:

nä, precis. jag kommer inte riktigt ihåg vad det var för typ av behandlingar som fanns, brukar läsa SOLO och där är det med titt som tätt.. så det lär ju dyka upp snart igen :p

okej, haha får väl hålla utkik då. 🙂

NEMO:

men slagit dig att jag kanske inte gillar kvinnor? och nej de flesta kvinnor jag sett har inte det. sure de får de kanske nån gång, men de är skillnad att få de när man är 50 än när man är 15

fick för mig att du är tjej? men okej. ja, men vem som helst som är kvinna (och även män) kan drabbas av det, oavsett ålder. det har faktiskt inte ens med åldern att göra..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

endagitaget:

hur blir jag av med dessa? är celluliter "permanent"? alltså, att de aldrig försvinner? är det genetiskt?

Du blir av med dom genom konditionsträning. Celluliter bildas när fettet under huden härsknar och klumpar ihop sig på nåt sätt, och det enda som hjälper är alltså intensiva konditionspass så att man svettas ordentligt. Krämer hjälper inte, lovar. Sen ska man såklart äta bra, inte röka, och motionera regelbundet.
Så, nej, det är inte "permanent" och jag tror nog inte att det är ärftligt heller.
[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gunvald:

Du blir av med dom genom konditionsträning. Celluliter bildas när fettet under huden härsknar och klumpar ihop sig på nåt sätt, och det enda som hjälper är alltså intensiva konditionspass så att man svettas ordentligt. Krämer hjälper inte, lovar. Sen ska man

okej, tack så jättemycket för svaret! 🙂


   
SvaraCitera