Aviseringar
Rensa alla

Bli av med en förälskelse


Ämnesstartare

Jag är en kille på 18 år som aldrig varit kär under mina år, tills nu. Det finns en tjej i skolan som jag är helt förälskad i, jag drömmer om henne, tänker på henne konstant, jag har svårt att konsentrera mig på lektionen pga det osv.

Varje gång jag går förbi henne i korridoren stannar tiden, speciellt bland de sista hundradelarna när vi kanske är några få cm ifrån varandra, hjärtat blir varmt, mitt psyke gnistrar och all världens element kopplas samman..tills 1 sekund fördröjer och då är jag tillbaka i den vanliga tråkiga vardagen.

Detta leder till ilska, då jag blir medveten om att jag aldrig kommer få henne. Jag har inte 350 Facebook-vänner, jag har inte ens facebook och går inte ut mycket på fester. Sådana saker verkar vara väldigt viktiga för en tjej och jag kommer aldrig vara en del av det eller henne.

Jag hatar att vara kär, jag vill bli av med det, det här är bara plågsamt, hur gör man för att bli av med detta?


   
Citera

Electrofl0w:

hjärtat blir varmt, mitt psyke gnistrar och all världens element kopplas samman..tills 1 sekund fördröjer och då är jag tillbaka i den vanliga tråkiga vardagen.

[love]

Electrofl0w:

Detta leder till ilska, då jag blir medveten om att jag aldrig kommer få henne. Jag har inte 350 Facebook-vänner, jag har inte ens facebook och går inte ut mycket på fester.

Varför skulle du tvunget behöva ha en facebook för att få en tjej?
Räcker inte din personlighet?

Electrofl0w:

Sådana saker verkar vara väldigt viktiga för en tjej

:SSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS
Hej extremt konstiga fördomar.


   
SvaraCitera

Electrofl0w:

hur gör man för att bli av med detta?

Ptja, det är inte något som går över på en natt.
Inte går det att ta piller mot det heller.

Jag tror du får leva med det tills det tynar bort.
Engagera dig i annat och försök slå bort tankarna om henne.

Eller så tar du tag i saken och börjar prata med henne.


   
SvaraCitera

Electrofl0w:

Sådana saker verkar vara väldigt viktiga för en tjej och jag kommer aldrig vara en del av det eller henne.

[tard]


   
SvaraCitera

försök haffa henne innan du drar slutsatser om att du hatar att vara kär. hon kanske blir kär i dig bara ni lär känna varandra?

+ du har konstiga fördomar, vem fan bryr sig om fb å så?

och om det inte funkar att få henne, då kanske du kan börja stöta bort tankarna, hitta massor av saker att göra så du glömmer bort att tänka på henne.

good luck.[blush]


   
SvaraCitera

Electrofl0w:

Jag har inte 350 Facebook-vänner, jag har inte ens facebook och går inte ut mycket på fester. Sådana saker verkar vara väldigt viktiga för en tjej och jag kommer aldrig vara en del av det eller henne.

Wtf. Nej.


   
SvaraCitera

Electrofl0w:

Jag hatar att vara kär, jag vill bli av med det, det här är bara plågsamt, hur gör man för att bli av med detta?

Ha en bra relation med dig själv, och älska dig själv så kommer du inte att känna den smärta som du gör nu. Meditation hjälper också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag får ursäkta för facebook-påståendet, jag kanske omformulerade mig lite fel.

Det jag försöker säga är att jag inte tillhör denna moderna sociala kulturen de flesta har idag.

Idag ska man vara aktiv med att ha så många kompisar som möjligt, dricka minst 3 gånger i veckan och om man är kille skryta om hur mycket man får ligga. Jag tillhör den bara inte, jag testade att gå in i den i min under mina tidiga tonår (mest pga internt grupptryck) men upplevde den som filosofen Platon upplevde sinnesvärlden...allt var bara falskt.

Falska blickar, falska konversationen falska leenden, falska känslor, falsk falsk falsk. Jag såg ingen framtid i det här och jag trivdes inte heller. Jag bröt kontakten med många pga av det här.

Av de som verkar ha stort behov av detta så verkar majoriteten vara tjejer om man ska dömma ifrån de fattiga erfarenheter jag har fått från det motsatta könet, de flesta jag har träffat är exakt sådär.

Idag blev det bara ännu värre när jag helt plötsligt märkte att hon satt bredvid mig utan att jag märkte det innan. Aldrig i livet har hjärtat bumpat i 10000 BPM som det gjorde då, det är hennes doft och hennes ögonen som tillslut leder till en psykisk förföring, det blev för mycket. Jag blev tvungen att gå där ifrån....ååååh, det här måste få ett slut 🙁

Bajwa:

Ha en bra relation med dig själv, och älska dig själv så kommer du inte att känna den smärta som du gör nu. Meditation hjälper också.

Detta låter väldigt intressant och detta är just anledningen till varför filosofi är bland de bästa kurserna i skolan, man finner så mycket sanning och ser all falskhet som bara varit illusioner. Inte visste jag att sikhisterna tänkte så här.


   
SvaraCitera

Electrofl0w:

Sådana saker verkar vara väldigt viktiga för en tjej

Inte för mig. Tvärtom faktiskt.

Electrofl0w:

Jag hatar att vara kär, jag vill bli av med det, det här är bara plågsamt, hur gör man för att bli av med detta?

Ett alternativ är att berätta för henne hur du känner, men det kommer du antagligen inte att göra. Det andra alternativet är att stå ut med känslorna som kommer när du ser henne, och när du är i närheten av henne. Det kanske går över.


   
SvaraCitera

Jag skulle inte kalla det falskhet, snarare en slags konformitet, men det är väl bara jag.


   
SvaraCitera

Electrofl0w:

Jag hatar att vara kär, jag vill bli av med det, det här är bara plågsamt, hur gör man för att bli av med detta?

pröva att rita en serie där hon drabbas av anal inkontinens, gör bort sig grovt, trillar i gropar samt blir vårdslöst behandlad av olika djur.

Electrofl0w:

Falska blickar, falska konversationen falska leenden, falska känslor, falsk falsk falsk. Jag såg ingen framtid i det här och jag trivdes inte heller. Jag bröt kontakten med många pga av det här.

vad finns det som är äkta då? att ha vänner man kan utvecklas med, eller vänner man inte behöver utmana sig med?


   
SvaraCitera

Electrofl0w:

350 Facebook-vänner, jag har inte ens facebook

Electrofl0w:

Sådana saker verkar vara väldigt viktiga för en tjej och jag kommer aldrig vara en del av det eller henne.

alltså... nä...
det räcker med att ha typ 147 vänner om man är snygg. d har min pojkvän iaf


   
SvaraCitera

Electrofl0w:

Idag ska man vara aktiv med att ha så många kompisar som möjligt, dricka minst 3 gånger i veckan och om man är kille skryta om hur mycket man får ligga

[tard] Vad har du för världsbild?


   
SvaraCitera

Men ah, vänta tills du gått klart gymnasiet och börjat högskola/universitet, det är många pojkar på mitt program som ej har facebook och de verkar ju få fitta ändå... [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Electrofl0w:

Jag har inte 350 Facebook-vänner, jag har inte ens facebook och går inte ut mycket på fester.

Jag har inte 350 facebook-vänner. Inte särskilt många av de ungefär 200 har så många vänner på facebook. Har man det är det nog mer "vänner" än vänner.

Electrofl0w:

Sådana saker verkar vara väldigt viktiga för en tjej och jag kommer aldrig vara en del av det eller henne.

Är det viktigt för en tjej är hon dum i huvudet. Facebook har inte funnits länge alls i Sverige och om man tycker att alla ska ha facebook så har du hittat konstiga och dumma i huvudet tjejer. Mina två bästa polare har inte facebook. Båda har haft långa förhållanden och är jagade som tusan utav tjejerna.


   
SvaraCitera