Aviseringar
Rensa alla

Bli av med sötsuget


Ämnesstartare

Jag vill bli av med mitt sötsug och har tänkt att undvika godis, glass, chips, kakor osv i en månad men för att bli av med sötsuget måste jag då ta bort ris, pasta, vitt bröd och annan mat med socker i också? Om jag lyckas att hålla mig borta från godis och andra sötsaker men fortfarande äter mat med socker i kommer jag inte bli av med sötsuget då? 


   
Citera
Ämnesetiketter

Undvik godis, kakor osv men det finns ingen anledning till att stryka kolhydraterna helt (ris, pasta) ur din kost.

Unna dig en frukt när sötsuget blir stort istället


   
SvaraCitera

om man röker meta bli man inte så hungrig man behöver inte sova eller äta på jätte länge då


   
SvaraCitera

Sugar free tuggummi är perfa när du är sötsugen och drick även då ( vatten ) . Har lärt mig att jag blev väldigt sötsugen av att bara vara törstig så när jag drack när jag var törstig så försvann det ganska snabbt 🙂 Frukt hjälpte mig inte alls :/


   
SvaraCitera

vänta 5 min o se om sötsuget är kvar då, uppehåll dig med något så du inte tänker på det


   
SvaraCitera

drick mkt vatten


   
SvaraCitera
Lounge

Det handlar om att äta regelbundet och så att du blir mätt så att blodsockret håller sig stabilt. När du är hungrig sätter reptilhjärnan igång och vill ha snabb eneri, ex snabba kolhydrater. Vit pasta och det du beskrev mättar sämre så du behöver äta mer än om du väljer fullkorn. Av vit pasta, ris och bröd är det oftast bara brödet som innehåller tillsatt socker. Kolla på innehållsförteckning om det står socker. De stora problemen är dock oftast smaksatt yoghurt, ketchup, sylt osv. Välj naturligt. När du väljer bort varor med tillsatt socker så eggar du inte sötsuget på samma sätt genom att ditt blodsocker håller sig mer stabilt. Någon skrev sötningsmedel men det sätter också ofta blodsockret ur fas, så undvik det. Om du följer detta kommer ditt sockersug försvinna ganska snabbt, av egen erfarenhet.


   
SvaraCitera

Som de skrivit ovan:
- Drick mycket vatten
- Äta vid fasta tidpunkter
- Ät frukt till mellanmål
- Välj utan smaksatta prylar

Lycka till


   
SvaraCitera