Aviseringar
Rensa alla

Bli avstängd från skolan p.g.a. druckit folköl innan skolan och på raster?


Ämnesstartare

`Jag har haft en vana att dricka några 3,5r på vardagar när jag ska till skolan. Dock dricker jag aldrig inne i skolan utan de närmaste är några 20 meter ifrån samtidigt som mina kompisar rökt. Det är dock relativt sällan och för det mesta är jag långt ifrån när jag dricker.

Jag har verkligen inget beroende vilket jag kontrollerat genom Internet-tester och vita perioder. Jag ser det mest som ett alternativ till läsk som jag varit rejält trött på då öl har en ganska snarlik effekt på mig både psykologiskt och hur drycken egentligen påverkar mig.

Nu är det dock någon elev som känner mig som skvallrat som antagligen gått förbi mig eller sett mig från skolan, skulle gissa på någon av fröken duktig-studen i min parallelklass som jag får vibbar av har svårt för min personlighet, delvis för att jag kan vara så brutalt impertinent när det gäller politik och kultur att jag är så att säga "fel lagd" i en hel del.

Hursomhelst fick jag gå på ett möte med skolsystern idag där jag berättade att det inte alls är så illa och att det har ersatt läsk som i mina yngre år hade en positiv effekt på mig i skolan när jag var mindre och att det inte alls är så illa som ett beroende och jag kan utan problem sluta när jag ska vilket jag som sagt även testat mig själv för säkerhets skull. Jag berättade helt hur jag upplevde mitt drickande som utan att försköna även om jag nog ljög lite om hur mycket jag dricker i veckan men det är egentligen en marginell skillnad.

Hursomhelst så kontaktar hon inte mina föräldrar då det enligt henne "inte ser så illa ut i dagens läge" och det är bra för då kanske jag kan berätta för dem själva lite hur det är. De vet så mycket som att jag ibland kan köpa 1-2 innan bussresan hem men inte att jag druckit på morgonen eller raster. Hon måste dock underrätta rektorn då det vore tjänstefel från hennes sida men hon lät hyfsad positiv men var noga med att accentuera att jag riskerar avstängning. Får inte reda på det förrän nästa vecka..

Jävligt dumt att jag låtit det gå så här men det funkade ju och jag blir något mer fokuserad och mindre bitter på lektionerna och dessutom kan jag med 100% säkerhet säga att jag inte varit något enda full även om jag däremot säkert kan varit lite påverkad.

Hursomhelst... Hur stor tror ni risken är att jag trots allt blir avstängd?

De flesta andra fall som handlar om alkohol i skolan som lett till avstängning brukar oftast vara betydligt grovare vad jag förstått. Mitt fall är ju ändå relativt tamt då det enda fel jag gjort är att dricka utanför skolan på morgonen och på raster. Jag har ju inte precis sålt starksprit på skolan eller uppträtt full.


   
Citera

är detta sant så ja... nä..


   
SvaraCitera

Frankenstein:

Hursomhelst... Hur stor tror ni risken är att jag trots allt blir avstängd?

Vet inte. Men gör inte om det såvida det inte är studenten eller högskola. Vi hade sittning/nolnning i våran skola när jag börja. Jag blev jätteförvånad först men sedan glad för att alla andra va glada [bigsmile].


   
SvaraCitera

HAHAHA! Varför i helvette dricker du folköl utanför skolan? HAHAHA


   
SvaraCitera

Har du druckit innanför skolan område är det sin sak.

Dock då det inte är särskilt grova omständigheter, så tror jag inte du blir avstängd utan max får en varning. Upprepas det dock blir du antagligen avstängd.

Även om du blir avstängd nu däremot, kan det inte vara över mer än max en vecka.


   
SvaraCitera

......


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Även om du blir avstängd nu däremot, kan det inte vara över mer än max en vecka.

Hoppas verkligen det. Det var i onsdags som detta hände och som jag skrev det här. Jag sa då att jag kan sluta utan problem och detta bara är en vana som jag inte sett så seriöst på. Mitt nästa möte är denna onsdag då jag börjar skolan igen (alla på min skola är lediga idag och imorrn) och jag hoppas då få reda på vad det blir för straff om det blir något.

Floppsen:

HAHAHA! Varför i helvette dricker du folköl utanför skolan? HAHAHA

Jag blir mer fokuserad och mindre bitter. Om det är den diminutiva mängd alkohol som trots allt finns i eller en psykologisk reaktion vet jag inte då läsk hade en liknande påverkan på mig under yngre år. Jag kunde då nästan känna mig bättre av bara blotta tanken på att jag hade dricka i jackfickan.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Som sagt, mitt fall är ju jävla tamt. Det är ju inte så att jag sålt starksprit på skolan precis..

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

enhimmelskdrog:

......

Det där är bara slöseri på utrymme i den här tråden och hela sidan faktiskt...


   
SvaraCitera

Frankenstein:

Det där är bara slöseri på utrymme i den här tråden och hela sidan faktiskt...

jaha, oj


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

jaha, oj

[love]

ont: ingen vill ha en berusad elev på lektionen [no-no] de borde ju fixa ihop dig med rätt människor så att du får hjälp


   
SvaraCitera

Frankenstein:

Jag blir mer fokuserad och mindre bitter.

kan se framför mig en student som smyger runt med pissöl i jackfickan. kan också se hur han senare börjar dra fram 7.2:or under föreläsningar på universitetet.

vad ska du dricka på jobbet sen då? en flarra rödtjut när du får tid elle!


   
SvaraCitera

Om det inte var inne på skolans område och du inte var full (kan man ens bli det av folköl såvida man inte är typ 13 år och aldrig har druckit förr?) så tror jag inte det är någon större fara.

Vad skulle hon ha för anledning till att kontakta dina föräldrar även om hon nu inte gjorde det? Du är ju myndig.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

isola:

ont: ingen vill ha en berusad elev på lektionen [no-no] de borde ju fixa ihop dig med rätt människor så att du får hjälp

Man blir inte berusad av folköl. Att inte tillåtas dricka alkohol under skoltid är jävligt löjligt då det är tillåtet att snusa och röka, t.om om man är minderårig.


   
SvaraCitera

Muhammed:

Man blir inte berusad av folköl.

Självklart blir man det, om man dricker tillräckligt mycket.

Muhammed:

Att inte tillåtas dricka alkohol under skoltid är jävligt löjligt då det är tillåtet att snusa och röka, t.om om man är minderårig.

[tard] tänk igenom det där så är du gullig


   
SvaraCitera

isola:

Självklart blir man det, om man dricker tillräckligt mycket.

Nej, inte om man är van vid att dricka. Däremot blir man jävligt pissnödig, men det är en annan femma. Han sa dessutom att han bara hade druckit 2 st. Du får det att låta som om han är alkis.

isola:

[tard] tänk igenom det där så är du gullig

Varför skulle jag göra det?


   
SvaraCitera

Muhammed:

Varför skulle jag göra det?

För att du har fel.. [tard][tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

ingen vill ha en berusad elev på lektionen [no-no] de borde ju fixa ihop dig med rätt människor så att du får hjälp

Jomen jag vet att jag inte har något beroende. Jag har sett väldigt lätt på det och bara sett på öl som ett alternativ till läsk och andra drycker som fixar till min hjärna.

När jag inte druckit något känns det som om jag fokuserar på allt annat förutom undervisningen hur intresserad jag än är i ämnet. Dessutom känns det som om jag blir mindre ledsen och bitter när jag druckit.

Hade min depression 2006 som jag helt inte blivit av med och det känns som om jag ska få ett psykbryt närsomhelst och antingen bli arg och våldsam eller börja storlipa. Jag har nämligen inte haft något riktigt psykbryt sen sommaren 2008 och nu känns det som om det istället går och gnager på mig på insidan istället för att komma ut i utbrott. Ölen har stabiliserat dessa labiliteter.

Men nu är det slut med att dricka på i skolan och på vardagar i allmänhet. Jag vet av empiri att jag kan vara utan i värsta fall och nu har det blivit så seriöst att mitt drickande uppdagats av skolan. Jag såg inte seriöst på det, det är det enda detta handlar om.

Har faktiskt inte druckit något sen morgonen på onsdagen förra veckan, några timmar innan jag fick reda på att en elev skvallrat på mig och om det är någon som känner mig så vet jag nu precis vem det är.


   
SvaraCitera