Aviseringar
Rensa alla

bli blond utan blekning.


Ämnesstartare

Jag har ljusbrunt hår just nu och vill bli blond.
Typ ljusblond men de kostar så mycket att bleka så jag undrar om man kan färga det blond utan att det blir gult i håret och sen om man kan få det ljusare med silver shampoo?
Isåfall vilken hårfärg och märke ska man använda då?


   
Citera
Ämnesstartare

Flügger


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan bli lite stelt efteråt iofs


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Räcker i fem år utan att blekna eller vad de sa iaf


   
SvaraCitera

Tickstart:

Flügger

Bäst[bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Räcker i fem år utan att blekna eller vad de sa iaf

Haha, så glad alltså.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Räcker i fem år utan att blekna eller vad de sa iaf

10 [no-no]


   
SvaraCitera

Jag har hört att det ska vara väldigt svårt att få en snygg hårfärg om man försöker blondera håret själv hemma, men jag har ju inte provat själv, så jag vet egentligen inte. Annars är det väl bara att ta vilket märke som helst, spelar nog ingen större roll. Att tvätta håret i citronsaft ska blondera lite har jag hört[crazy]


   
SvaraCitera

hejfelicia:

an färga det blond

okej, first thing first, man BLEKER ljusare. Du kan inte färga ljusare.
Att köpa en blekning är möjligt, men det sliter på håret och blir med största sannolikhet inte snyggt. Och gulhet lär infinna sig. Denna kan du få bort med silverschampo, vars egentliga syfte är att ta bort gula nyanser ur hår (alltså inte ljusa upp det), men även detta sliter på håret.
Citronsaft i kombination med solsken bleker.

Smartast och bäst för håret, och intrycket av dig, är väl att behålla din naturliga hårfärg. Eller färga till något snyggt.


   
SvaraCitera

Jag bleker mitt hår, och har haft ljust hår i ett och ett halvt år, och min naturliga hårfärg är väldigt mörkbrun, nästannästan svart. Och jag tycker inte att det är så himla svårt att bleka.
Köp blekning, det är inte speciellt mycket dyrare än hårfärg, helst med tanke på att du har relativt ljust hår redan. Jag köper min på Shock, där kostar den i och för sig 150 kronor, men på Ica, Hemköp och sådant kan du köpa blekning för 40 kronor, som är rätt bra, faktiskt.


   
SvaraCitera

Börja med att slinga håret en gång.
Sedan efter en vecka slingar du igen , och så slingar du tills du har fått den färgen du vill ha .
De är de bästa sättet och de är de som är mest skonsammt för håret,om du bor i stockholm kan du komma till mig så kan jag hjälpa dig.


   
SvaraCitera

silverschampo gör blekt, gult/ orange hår blont och funkar inte att bleka från brunt till blont


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barnbidrag:

Köp blekning, det är inte speciellt mycket dyrare än hårfärg, helst med tanke på att du har relativt ljust hår redan. Jag köper min på Shock, där kostar den i och för sig 150 kronor, men på Ica, Hemköp och sådant kan du köpa blekning för 40 kronor, som är rätt bra, faktiskt.

okej, men om man vill bli guldblond ska man bleka då med eller kan man bara färga då? 🙂


   
SvaraCitera

hejfelicia:

okej, men om man vill bli guldblond ska man bleka då med eller kan man bara färga då? 🙂

Men alltså.. Du kan inte FÄRGA håret blont.. Det måste BLEKAS.. Men om du vill bli gulblond så väljer du bara ett blekningsmedel som är svagare, som bleker färre nyanser. [y]


   
SvaraCitera

jag har FÄRGAT mitt hår ljusare flera gånger, det finns sånt färgningsshampo [smile]


   
SvaraCitera