Aviseringar
Rensa alla

Bli frisk fort?


Ämnesstartare

Hej, jo nu är det såhär att jag har åkt på en dunderförkylning, känner mig rejält febrig, snor åt alla håll och kanter osv, är det någon som har tips på hur man blir frisk fortOch hur ska man äta när man är förkyld? matlusten är ju inte den största, men har iaf lyckats pilla i mig oboy, smörgåstårta och cola.

Några tips på vad man kan äta eller göra för att bli frisk asap? PUSSSS Å tACK


   
Citera

kortare promenader
duscha
drick vatten


   
SvaraCitera

c-vitamin


   
SvaraCitera

överdosera kan jang.
gött


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Luna Lovegood:

överdosera kan jang.
gött

vet, halsade det rätt ur falskan igår haha, men smakar ju röv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

kortare promenader
duscha
drick vatten

TACK:D


   
SvaraCitera

Har varit sjuk hela den här veckan och är det fortfarande, men börjar bli bättre nu tack vare flera koppar te om dagen[y]

Om du orkar äta överhuvudtaget så ät nyttigt och glöm inte att dricka mycket vatten!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Har varit sjuk hela den här veckan och är det fortfarande, men börjar bli bättre nu tack vare flera koppar te om dagen

Om du orkar äta överhuvudtaget så ät nyttigt och glöm inte att dricka mycket vatten!

äta har jag gjort men fan inte nyttigt, haha. men antar att kroppen behöver energi för att arbeta sig frisk eller nåt sånt joxxx.

te är ju bara drickbart med massa mjölk och socker :O


   
SvaraCitera

hejsajag:

te är ju bara drickbart med massa mjölk och socker :O

Har du prövat vaniljte? Det är mildare och sötare än andra tesorter.

hejsajag:

äta har jag gjort men fan inte nyttigt, haha. men antar att kroppen behöver energi för att arbeta sig frisk eller nåt sånt joxxx.

Ja, grönsaker och frukt är bra att äta för att få i sig vitaminer och hålla sig frisk. Om man äter nyttig mat hela tiden så byggs immunförsvaret upp och man slipper bli sjuk lika ofta. Har kollat på doctors [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Har kollat på doctors

hahahah [bigsmile][bigsmile]

dock första gången jag är sjuk på ca två år, drf jag hatar det är så ovan haha.


   
SvaraCitera

hejsajag:

dock första gången jag är sjuk på ca två år, drf jag hatar det är så ovan haha.

Jaha, oj! men då kan nog förkylningen bli långvarig tyvärr [surprised]

Om du har ont i halsen så pröva rå ingefära. Det hjälper jättemycket!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Jaha, oj! men då kan nog förkylningen bli långvarig tyvärr

Om du har ont i halsen så pröva rå ingefära. Det hjälper jättemycket!

de har jag faktiskt inte men jag är tung i skallen känner mej febrig och snorar ner hela huset.

men jag vet inte om det är fel på febertermometern, igår hade jag 36,3 hela dagen, imorse 37,3 ändå känner jag mig jättefebrig?


   
SvaraCitera

hejsajag:

men jag vet inte om det är fel på febertermometern, igår hade jag 36,3 hela dagen, imorse 37,3 ändå känner jag mig jättefebrig?

Det kan vara rätt, jag brukar själv känna mig febrig och tung i huvudet utan att ha feber. Men om du känner dig orolig och förkylningen inte skulle gå över inom 2-3 dygn så kan du uppsöka vårdcentralen.

Du kan även ringa sjukvårdsupplysningen för att få fler råd om hur du ska bli frisk [smile]


   
SvaraCitera

är ju bara göra det du ska ändå sluta va mes


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

är ju bara göra det du ska ändå sluta va mes

[tard][bigcheers][bigcheers][bigsmile][bigsmile][bigsmile][cool][cool][chocked][chocked][y][y][ops][ops][ops][ops]


   
SvaraCitera