Aviseringar
Rensa alla

Bli full på cider


Ämnesstartare

Jag är 156 cm och väger runt 60kg, hur många 2,5%are måste jag dricka för att bli full? Jag har inte dryckit mycket i livet, så antar att jag inte är slipad eller va de heter, jag vill veta eftersom jag ska på fest men inte vill dricka för mycket


   
Citera
Ämnesstartare

Minst 8 tror jag, då blir du nog mest salongs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är 151cm och väger ca 45kg och kan nog dricka minst 10 st 2,5 utan att bli det minsta påverkad[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beror på en hel del andra faktorer också vilket gör det omöjligt att beräkna. Jag tordes kanske bli berusad på 5-6 halvliters 2.5:or. Jag väger ungefär lika mycket som du (om än mycket längre om det skulle påverka't) och dricker väldigt sällan så kanske är det en gissning om du skulle vara lika lättpåverkad som jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ladysmurf:

Är 151cm och väger ca 45kg och kan nog dricka minst 10 st 2,5 utan att bli det minsta påverkad

Men du har väl resistansen isf. Sen så får man inte underskatta placebo 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det ens möjligt att bli full på 2,5:or? [tard]
Dyr fylla, in that case.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fjortisfylla


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Men du har väl resistansen isf. Sen så får man inte underskatta placebo 😉

Antar att jag har det, är badass[cool]
Hahah nej nej, man ska aldrig underskatta[cute]


   
SvaraCitera

lycka till, du har 1 st svårt uppdrag framför dig!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pendulum:

Är det ens möjligt att bli full på 2,5:or?

Ifall man inte har en tolerans uppåt väggarna så förstår jag inte hur det ens skulle vara svårt?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Är UM:are alikor eller har de fortfarande hävdelsebehov[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Noboru Wataya:

Ifall man inte har en tolerans uppåt väggarna så förstår jag inte hur det ens skulle vara svårt?

Jag har iofs aldrig testat så kan inte svara på om det är svårt eller inte. Har ytterst sällan hört talas om folk som dricker sig fulla på 2,5:or, that's all.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om du är hungrig och dricker fort så blir du mer full ;S

om man gör ett litet hål i burken när man druckit lite så rinner det fortare och så kan man dricka ännu fortare.


   
SvaraCitera
Åtta

Noboru Wataya:

Ifall man inte har en tolerans uppåt väggarna så förstår jag inte hur det ens skulle vara svårt?

Man måste ju dricka sådan volym. Det är ju det som är problemet. Efter 4-5 folköl blir man ju mätt. Med 2,5:or blir det ju ännu mer man måste dricka för att lyckas bli berusad.

Om du lyckas berusa dig på 2.5:or så misstänker jag att det har att göra med att du väger extremt lite.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pendulum:

Jag har iofs aldrig testat så kan inte svara på om det är svårt eller inte. Har ytterst sällan hört talas om folk som dricker sig fulla på 2,5:or, that's all.

Det är ju definitivt inte det attraktivaste sättet att bli det och det kräver ju ändå ganska stora mängder varav en del av alkoholen kommer gå till spillo på vägen men svårt skulle jag verkligen inte säga att det är.

Åtta:

Man måste ju dricka sådan volym. Det är ju det som är problemet. Efter 4-5 folköl blir man ju mätt. Med 2,5:or blir det ju ännu mer man måste dricka för att lyckas bli berusad.

Jo, problemet är ju naturligtvis att den nödvändiga volymen är stor och att det varken går speciellt snabbt eller är speciellt effektivt men det är inte så svårt ifall man dricker kontinuerligt mycket under ett par timmar förutsatt att man i likhet med ts eller för den delen jag inte har speciellt uppbyggd tolerans eller absurd naturlig.

Åtta:

Om du lyckas berusa dig på 2.5:or så misstänker jag att det har att göra med att du väger extremt lite.

Att jag har väldigt lätt för det beror på en rad faktorer däribland vikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är det ens möjligt [tard]


   
SvaraCitera