Aviseringar
Rensa alla

Bli homo/bisexuell


Ämnesstartare

När jag var iväg på ett evenemang i Örebro tidigare i året så träffade jag en fruktansvärt massa nytt trevligt folk, både pojkar och flickor. Satt och spelade schack mot en av personerna, som efter att jag slagit denne överlät schacket till sin kamrat (som också var kille).

Vi började diskutera lite med varandra på det sättet, och det slutade på något sätt med att han började stöta på mig. Vet inte varför jag inte reagerade negativt på det, då jag var helt övertygad om att jag var straight. Däremot var jag ordentligt uppfostrad och hade respekt mot alla människor, oberoende på sexualitet.

Dessutom så har jag länge visat min uppskattning till vänner utav samma kön lite intimare än vanligt, utan att det varit något mer än ett vänskapstecken. Att köra sådan där "smyg-bögssmek" var bara ett steg längre efter den där manliga dunken på ryggen, och visst dunkade vi varandra i ryggen men ibland så tja, smekde man varandra lite lätt (Jag hade kännt de vännerna i tre år då).

Så jag hade ju liksom inte vart helt utan närkontakt hos män, även om det inte varit sexuellt. Hursomhelst, han stötte på mig och jag tyckte han var trevlig. Innan jag visste ordet av det var jag brutalt kär i en man, och jag som var så straight. Så nu är jag tydligen straight och bög samtidigt sörrö, jag är bi.

Men jag känner inte att jag upptäckte att jag var det. Istället känner jag att jag BLEV bi, jag fick smaka på en trevlig person utav samma kön och upptäckte att "Nej men, vissa pojkar är ju jätte trevliga på DET sättet".

Så vad tror ni, kan man BLI homo/bisexuell?


   
Citera

232 grader gas.


   
SvaraCitera

Hur gammal är du? Om du aldrig har träffat en kille som du gillat förut så är det ju svårt att veta att man är gay/bi. Man brukar märka vad man gillar i tonåren.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JOQER:

Hur gammal är du? Om du aldrig har träffat en kille som du gillat förut så är det ju svårt att veta att man är gay/bi. Man brukar märka vad man gillar i tonåren.

15. Jag ÄR Bi.

Frågan är att jag upplevde det som att jag BLEV bi medans en vännina till mig påstår att man upptäcker att man blir det, alltså, att man alltid varit det.


   
SvaraCitera

Warwolt:

alltså, att man alltid varit det.

Nej, man har olika mänder hormoner i kroppen som sedan i puberteten påverkar hur man känner. Man brukar inte märka att man blir bi förren i tonåren. Jag har kompisar som är bi som kom på det när dem var 14-15 år.


   
SvaraCitera

Warwolt:

upptäckte att "Nej men, vissa pojkar är ju jätte trevliga på DET sättet".

Kort sagt, du upptäckte det. Då många forskare förutsätter att det är genetiskt har jag svårt att tänka mig att man kan bli det


   
SvaraCitera

Warwolt:

Så vad tror ni, kan man BLI homo/bisexuell?

Ja uppenbarligen, eftersom du blev det. Ofta någon annan vet bättre än du [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Ja uppenbarligen, eftersom du blev det. Ofta någon annan vet bättre än du [confused]

Ofta jag förstår allt som jag utsätts för ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

Kort sagt, du upptäckte det. Då många forskare förutsätter att det är genetiskt har jag svårt att tänka mig att man kan bli det

Ja, men upptäckte jag att jag var bi eller att pojkar var söta? Det är inte alls samma sak.


   
SvaraCitera

Warwolt:

Så vad tror ni, kan man BLI homo/bisexuell?

Självklart, det är ett val man gör.


   
SvaraCitera

Warwolt:

Ja, men upptäckte jag att jag var bi eller att pojkar var söta? Det är inte alls samma sak.

hur menar du?


   
SvaraCitera

Ungefär som att man alltid har haft en fetish för gummistövlar genetiskt inprogrammerad men bara upptäcker det en dag? Jag tänker mig att nej, så funkar det inte.


   
SvaraCitera

Warwolt:

Så vad tror ni, kan man BLI homo/bisexuell?

Eftersom att det inte finns något säkert svar på huruvida man föds eller blir bi, så tror jag att det är fullt möjligt att bli det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja, jag tror att man plötsligt kan bli det. kolla till exempel på den rödhåriga bruden i sex and the city: hon var gift med en man i flera år, kände typ aldrig nån attraktion till kvinnor. men sen råkade hon bli kär i en tjej och nu bor de tillsammans och allt! ibland händer det bara!


   
SvaraCitera

Ja.


   
SvaraCitera