Aviseringar
Rensa alla

Bli homo/bisexuell


Ämnesstartare

NEMO:

hur menar du?

Tänk såhär; Om du plötsligt kommer på dig att du gillar lakris, men HATAT lakris tills förra veckan. Har du alltid älskat lakris och inte vetat att du älskade det eller började du tycka om lakris (aka blev du en lakris-älskare)?


   
SvaraCitera

Warwolt:

Tänk såhär; Om du plötsligt kommer på dig att du gillar lakris, men HATAT lakris tills förra veckan. Har du alltid älskat lakris och inte vetat att du älskade det eller började du tycka om lakris (aka blev du en lakris-älskare)?

Hm. Den första tanken är att det inte är möjligt. Men det är såklart, kan ha att göra med att jag fullkomligt hatar lakrits. Men annan mat har man ju lärt sig tycka om osv. Alltså det är verkligen svårt att säg, jag har själv inte alltid vetat att jag är bi, om jag nu är det. Men jag skulle nog tro att man upptäcker det. Fast det stöttas ju kanske inte riktigt av din historia. Men jag vill stå fast vid att man inte kan bli det då jag lutar väldigt starkt emot att homo/bi-sexualitet är genetiskt. Sedan är ju hjärnan extremt komplicerad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

Men jag vill stå fast vid att man inte kan bli det då jag lutar väldigt starkt emot att homo/bi-sexualitet är genetiskt.

Kanske är så att vissa personer är mer benägna att bli det då kanske? Tycker det är en intressant diskussion.


   
SvaraCitera

Warwolt:

Kanske är så att vissa personer är mer benägna att bli det då kanske?

Kanske. Otroligt svårt att avgöra då det finns så lite forskning på området.

Warwolt:

Tycker det är en intressant diskussion.

Det är det sannerligen. Som sagt trist att det finns så lite forskning. Men det finns ju helt klart en chans att det kan vara så, liksom det finns för allt annat när man inte har fastställt något.


   
SvaraCitera

Warwolt:

text

jaha, nu till den stora frågan: har ni något på G nu då? [wink]

OT: jag tror att man kan upptäcka att man är homo. liksom att man aldrig har tänkt tanken om en kille på det sättet tidigare. och när man väl gör det så får man starka känslor.

jämför lite med när jag vet att en tjej eller kille gillar mig. då börjar det direkt snurra huvudet kring denna person och ibland kan jag komma fram till att jag gillar denna jätte mycket. trots att jag inte känt något för henne/honom innan han/hon gett antydan på känslor till mig 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Warwolt:

Kanske är så att vissa personer är mer benägna att bli det då kanske? Tycker det är en intressant diskussion.

Ehm, jag tror egentligen att bli är att inse det.
Innan du har blivit kär eller blivit attraherad av en kille är det ju ganska svårt att veta att man kan bli det.
Själv började jag inse det i 6an och hade svåra problem med att acceptera det till en början, men sedan i 8an så förstod jag att jag duger som jag är och det går inte att ändra på mig själv, bla bla [smile]

Jag tror att din historia kan vara lite liknande, bara att det har visat sig på ett annat sätt för dig.[crazy]

/marcus


   
SvaraCitera

intrssant[surprised] XD


   
SvaraCitera

Eller jag menar att det lät coolt [crazy]


   
SvaraCitera

Warwolt:

BLI homo/bisexuell?

Nej inte enligt min syn på saken men kalla dig va fan du vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cannabis:

Nej inte enligt min syn på saken men kalla dig va fan du vill.

Vad menar du nu? Det var aldrig på tal om vad man skulle "kalla sig själv".


   
SvaraCitera

Warwolt:

Vad menar du nu? Det var aldrig på tal om vad man skulle "kalla sig själv".

De är ett fritt land du får säga du är Bi sexuell men tror de bara finns antingen eller. Dock kan du knulla vem som helst oavsett.


   
SvaraCitera

cannabis:

De är ett fritt land du får säga du är Bi sexuell men tror de bara finns antingen eller. Dock kan du knulla vem som helst oavsett.

Jag tror inte det finns varken eller, båda är definitioner människor har hittat på. Man är sexuell, sen vad man kallar det är bara kulturellt betingat.

Tror också mycket väl att man kan bli både homo och bisexuell. Människor är fantastiskt bra på att lära sig nya beteenden och jag tror inte sexualitet rent tekniskt är något undantag.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera