Aviseringar
Rensa alla

Bli mer intressant, mer med


Ämnesstartare

Ja, när jag är med mina kompisar är jag alltid den som bara sitter där. Alla nya som vi träffar är bara med mina kompisar, nästan aldrig med mig. Jag är alltid där liksom, men ingen bryr sig om mig när jag väl kommit dit. Dom vill alltid ha med mig liksom och vi är där och har trevligt liksom men jag är alltid den som är minst med. Hatar det, så hur ska jag göra för att bli mer in och bli bättre på och träffa nya tjejer och sånt? [smile]


   
Citera

alkohol, skoja.

umgås med någon som verkligen. VERKLIGEN. får dig på bra humör och gör dig utåtriktad. då blir attityden helt annorlunda!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

umgås med rätt personer som du känner dig mer säker vid? [smile]


   
SvaraCitera

mopsen:

alkohol

/tråd

mopsen:

skoja.

Är du full eller? Alkohol är självklart den bästa lösningen.


   
SvaraCitera

Med tanke på att du ändå umgås så mycket med dem borde du ha listat ut vad de har för intressen, samtalsämnen och humor etc.. Baserat på det är det väl bara att ta initiativ och starta diskussioner osv? Sarkasm och ironi fungerar alltid.


   
SvaraCitera

Speltidning:

Är du full eller? Alkohol är självklart den bästa lösningen.

[crazy] LR hur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

konsekvent:

Med tanke på att du ändå umgås så mycket med dem borde du ha listat ut vad de har för intressen, samtalsämnen och humor etc.. Baserat på det är det väl bara att ta initiativ och starta diskussioner osv? Sarkasm och ironi fungerar alltid.

Jaja, det är klart men det är bara det att jag ständigt är klassad som "sämst" liksom även om alla är mina kompisar och vill vara med mig.


   
SvaraCitera

4 Kilo Lax:

Jaja, det är klart men det är bara det att jag ständigt är klassad som "sämst" liksom även om alla är mina kompisar och vill vara med mig.

Det är ju endast du som kan ändra på detta.. Vad bidrar de andra med till skillnad från dig? Som sagt, börja ta egna initiativ.. Var den som är mest aktiv.


   
SvaraCitera

youmademe:

umgås med rätt personer som du känner dig mer säker vid? [smile]

Det är nog det bästa tipset.

Men annars så försök att hänga på i deras samtal. Testa att småprata lite med en ny person. Om det skulle kännas konstigt/stelt så kan du och en av dina kompisar prata med den personen tillsammans (bara att dra in kompisen i samtalet på ett diskret sätt).
Då kan man "rädda" varandra om det skulle bli lite stelt.


   
SvaraCitera

konsekvent:

Sarkasm och ironi fungerar alltid.

whoa.
Sarkasm och ironi kräver att man
a) skapat en relation till de andra människorna så de vet var de har dig eller
b) lägger sarkasmen på en så låg nivå att de garanterat fattar att man är ironisk.

Har kört på ironi i ett år nu, ingen fattar att jag är oseriös utan de tror att jag är dum i huvudet [smile] Säger inte att mina klasskamrater har låg grad intelligens, bara att... min sarkasm är för avancerad [cute]

Så ON TOPIC: Var inte för ironisk, det kan hända att ditt sällskap på fullaste allvar tror varenda mening som slipper ur din mun.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Svårt att förklara liksom men jag är den som det alltid bråkas med eftersom jag är "sämst" och alltid den som minst personer tar på allvar och alltid den som det snackas minst om och jag är nästan aldrig med i någonting "bra".


   
SvaraCitera

Postorderhoran:

Sarkasm och ironi

är ju roligaste humorn [blush]

On Topic: är du blyg? Har du försökt ta mer plats? Låter du folk vara elaka mot dig?


   
SvaraCitera

hatsumi:

är ju roligaste humorn

ja men inte när ditt sällskap inte fattar [cry]


   
SvaraCitera

Postorderhoran:

ja men inte när ditt sällskap inte fattar

vet[sad]kan bli väldigt pinsamt när man liksom måste FÖRKLARA vad man menade [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänk på att "vara sig själv" är en egen image man skapar. Det finns inget "jag" i grunden som bestämmer hur man ska vara eller leva. Skapa ditt egna jag som du är nöjd med. Då kommer din självsäkerhet att ge dig alla vänner du behöver. Du kommer att veta vad du ska säga och det kommer inte att kännas "fel". Att vara den man är innebär inte att man måste vara annorlunda eller speciell, utan att man är säker i den man är och står för vem man är. Tro mig rätt, man behöver inte vara dryg eller bevisa för andra hur säker man är. Ödmjukhet är oftast ett tecken på inre säkerhet.


   
SvaraCitera