Aviseringar
Rensa alla

Bli övertalad till sex - vems fel?


PMR
 PMR
Ämnesstartare

Om någon tjatar när du inte vill ha sex och sedan övertalar dig till att ha det ändå och du ångrar dig efteråt... vems fel är det då?


   
Citera

tjatarens ofc


   
SvaraCitera

Bådas, är fel att ge in till något man tycker är fel, alltså göra något man inte kan ta ansvar för likaså som det är fult av någon att inte respektera ett nej.


   
SvaraCitera

Övertalarens fel.


   
SvaraCitera

Övertalarens. Man var ju med på det men det är ändock en extremt ful sak att manipulera någon till någonting sådant. 


   
SvaraCitera

f ö trodde jag det här var en retorisk fråga fram tills ikv


   
SvaraCitera

Övertalarens såklart. Ett nej är ett nej, och då är det det som gäller. 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

PMR: den andres(övertalaren)

alltid! inga tvivel om annat


   
SvaraCitera

Armagedon:
Övertalarens såklart. Ett nej är ett nej, och då är det det som gäller. 

vill också inflika att ett nej ska inte behöva vara nödvändigt övh, har personen i fråga ej sagt ja från allra första början så _ska_ tjataren kunna ta ett icke-ja, men du har helt rätt


   
SvaraCitera
mynona

PMR: den andres(övertalaren)

då ger man ju bara efter för att få slut på tjatet


   
SvaraCitera

Båda förutsett att dt ej sker under direkt tvång aka våldtäkt


   
SvaraCitera

S3ON:
Båda förutsett att dt ej sker under direkt tvång aka våldtäkt

Precis. 


   
SvaraCitera

PMR: bådas

I huvudsak den andres. Den får någon att göra något den inte har lust med, för egen "vinnings" skull. Det är jävligt fult och hänsynslöst beteende.  

Men i mindre mån också mitt. Att ge efter för tjat är att inte värdera sig själv tillräckligt högt. Att tycka att andras välbehag är viktigare än ens eget. Det är det inte. Så om jag tänker så borde jag försöka sluta tänka så.  


   
SvaraCitera

Båda är delaktiga, men bara den ena (förutsatta att de är en tvåsamhet), tjataren, har skuld och är skyldig. 


   
SvaraCitera

Övertalarens! Det handlar om att respektera andra människor och deras vilja. Vissa människor är så ''snälla'' så att efter att tag orkar de inte med allt tjat och hoppar i säng med den andra personen. Tycker att det på ett visst sätt borde klassas som övergrepp.


   
SvaraCitera