Aviseringar
Rensa alla

Bli positiv trots skit?


Nirr:

Mm, ska bli proffs på gitarr tänkte jag, då måste jag liksom öva all tid jag inte har ngt annat för mig.

[y][y][y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

[y][y][y]

Sen ska jag komma på en umträff och vara en cooling med min gitarr[wink]


   
SvaraCitera

Nirr:

Sen slutet av förra sommaren, så ganska länge. Även om jag mådde mycket bättre i våras.

Hände det något samtidigt som kan vara anledning?

Nirr:

Kanske det[blush]

Det får du inte[mad]


   
SvaraCitera

Nirr:

Ska försöka göra det.

Börja nu. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Börja nu.[smile]

Yes, ska. Vet bara ej vart jag ska leta. Är bara bra på att snacka med folk jag inte känner redan när jag har druckit alkohol.

kebu12:

Hände det något samtidigt som kan vara anledning?

Nej, och det är därför det känns som jag är depp utan anledning, kan i alla fall inte komma på något som hände. Förutom att jag kände mig lämnad av en kompis då, men jag har henne "tillbaka" nu så allt borde inte bero på det.

kebu12:

Det får du inte[mad]

Nehe, why?[cry]


   
SvaraCitera

Nirr:

Nej, och det är därför det känns som jag är depp utan anledning, kan i alla fall inte komma på något som hände. Förutom att jag kände mig lämnad av en kompis då, men jag har henne "tillbaka" nu så allt borde inte bero på det.

Men isf kan det ju också vända och bli bättre lite fort som det blev sämre[smile]

Nirr:

Nehe, why?[cry]

För måste ju dela med henne till alla, inte bara rättvist om du får träffa henne[sad]


   
SvaraCitera

Nirr:

Sen ska jag komma på en umträff och vara en cooling med min gitarr

[wink]


   
SvaraCitera

Nirr:

Yes, ska. Vet bara ej vart jag ska leta. Är bara bra på att snacka med folk jag inte känner redan när jag har druckit alkohol.

Försök ändra det beteendet. Gå ut på krogen kanske, prata med folk där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Försök ändra det beteendet. Gå ut på krogen kanske, prata med folk där.

Det gör jag faktiskt, alltså går ut och brukar snacka med folk, mest i kön dock. Just nu är jag lite för pank för att gå ut på krogen, men nästa månad får jag göra det!

kebu12:

Men isf kan det ju också vända och bli bättre lite fort som det blev sämre

Får hoppas på det!

kebu12:

För måste ju dela med henne till alla, inte bara rättvist om du får träffa henne

ok, du har en poäng där[sad]


   
SvaraCitera

Du verkar ha bra musiksmak.

När mitt förhållande tog slut insåg jag hur jag tidigare isolerade mig från omvärlden och tog alla mina vänner för givet. Idag värdesätter jag varenda sekund jag får vara i deras närhet på en fyra mils distans.

Lade så mycket onödig energi på att vara cynisk och behandla människor jag inte tyckte om i min omgivning dåligt tidigare. Men efter denna kontrast har jag lärt mig själv att man mår bättre av en optimistisk inställning.

Jag tycker du skall uppskatta och värdesätta människor i din omgivning mer och särskilda scenarion här i livet.


   
SvaraCitera

Nirr:

ok, du har en poäng där[sad]

mm vet hur man delar med sej av min mamma[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

keybored:

Du verkar ha bra musiksmak.

Har det[y]

keybored:

Lade så mycket onödig energi på att vara cynisk och behandla människor jag inte tyckte om i min omgivning dåligt tidigare.

Det är det jag inte gör, jag försöker behandla alla bra och är ibland lite för snäll vilket leder till att jag umgås med personer bara för att vara snäll även fast jag inte gillar dem.

keybored:

Jag tycker du skall uppskatta och värdesätta människor i din omgivning mer och särskilda scenarion här i livet.

Självklart försöker jag uppskatta saker men jag antar att jag blivit alltför pessimistisk på sistone, ska börja med att ändra det.
Kan tillägga att jag är pessimist på insidan, om man träffar mig och snackar osv så lägger man inte med pessimistiskheten. Tror jag.

ladysmurf:

eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

mm vet hur man delar med sej av min mamma[blush]

Tur att jag har en egen då[wink]


   
SvaraCitera

Tror du behöver lyssna igenom Joy Division's två skivor. Efter den behandlingen mår du bättre.


   
SvaraCitera

Nirr:

Kan tillägga att jag är pessimist på insidan, om man träffar mig och snackar osv så lägger man inte med pessimistiskheten. Tror jag.

Nej man lägger inte märke till det. Jag skulle inte märkt det om du inte hade sagt det till mig. Tycker inte heller att du är så jättepessimist, bara i vissa situationer.


   
SvaraCitera