Aviseringar
Rensa alla

Bli rik snabbt så man får råd till mat, till jorden-runt-luffande


Ämnesstartare

Jag och min kusin har börjat klura på hur man ska få ihop till 100 000 ungefär så vi slipper svälta under våran planerade trip ut i världen.

Vi har klurat på att spela på tips, ibland går det bra och ibland inte [sad] det blir någon sorts plus minus noll-grej

Ideér vi snabbt la på hyllan:

Sälja knark

Sälja sin röv

Spela poker går ju, fast vi är för korkade.

Göra en hitlåt i stil med "i kissed a girl"

Mörda folk

Komma på en skrämmande bra affärsidé

Bli ihop med en kändis

Har ni något bra förslag på hur man blir hyfsat rik, snabbt och effektivt?


   
Citera

Råna folk eller göra inbrott!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HellMillan:

Råna folk eller göra inbrott!

Oops det var med på hyllan, men vi funderade faktiskt så långt som vilka vi skulle råna. Vi spekulerade i jönssonligan-kupper, men kom på att vi inte hade någon wallenberg-typ i närheten. [sad]


   
SvaraCitera

bli handikappade och ta en massa pengar fran sadana fonder eller bli medlem i sap och ak pa nagot utlandscrap och stick fran resten av gruppen[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chickfactor:

bli handikappade och ta en massa pengar fran sadana fonder eller bli medlem i sap och ak pa nagot utlandscrap och stick fran resten av gruppen[cool]

bra idé, faktisk. Vi spekulerade liknande, vi funderade på att skaffa ärr i ansiktet och ta ut massa pengar från livsförsäkring. Handikappad är lite för extremt, även för mig.


   
SvaraCitera

too_bored_to_die:

bra idé, faktisk. Vi spekulerade liknande, vi funderade på att skaffa ärr i ansiktet och ta ut massa pengar från livsförsäkring. Handikappad är lite för extremt, även för mig.

du kan starta en fond da och sno pengar fran den[cool]


   
SvaraCitera

fonder/stipendium som många skrivit.
ta obb i landet du pker till, typ plocka potatis


   
SvaraCitera

JObba????[confused]


   
SvaraCitera

jooba o spara pengarna använderman dom har man ej så mkt kvar sen mvh


   
SvaraCitera

Se in i framtiden och spela på hästar [cool]


   
SvaraCitera

jobba och spara


   
SvaraCitera

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lockbete:

fonder/stipendium som många skrivit.
ta obb i landet du pker till, typ plocka potatis

Hur ska vi lyckas få tag på fonder/stipendium?

ennie:

JObba????[confused]

Jobba tar för lång tid, och jag har inte ens ett jobb [sad]. Fiskare i Norge har jag hört ska ge en del cash, men det blir för jobbigt..

wallin94:

jobba och spara

Jag har blivigt lite dålig på att spara sen jag fyllde 18, sluta med öl på krogen känns som en effektiv metod att spara.

oggelgoggel:

jooba o spara pengarna använderman dom har man ej så mkt kvar sen mvh

[y][y][y]

sweptaway:

Se in i framtiden och spela på hästar [cool]

Det har vi också tänkt på [cry] Jag vill ha en tidsmaskin så jag kan hämta fotbollsresultat, som i back to the future. [sad]


   
SvaraCitera

Smuggla knark istället? Smuggla sprit? Personrån? Är det emot några forumsregler att förespråka yrkeskriminalitet, förresten?


   
SvaraCitera

för hundra tusen kronor kan ni resa i över ett år om ni vill. det räcker med en tredjedel och sedan jobbar ni er fram, typ, ifall ni inte har cash. skulle jag gissa på.

fast det är inget jag har gjort själv, bara hört från andra. [blush]


   
SvaraCitera