Aviseringar
Rensa alla

Bli slank?


bobbis
Ämnesstartare

Tjena! Jag behöver lite hjälp här. Som titeln lyder så vill jag bli slank igen. Jag vill bli av med all fett jag har på magen som har bildat en lite "minikagge". Jag vill ha tips på hur jag lättast kan bli av med den.. Jag har börjat med att sluta dricka all sorts läsk. Tänkte att jag drar ner på en sak i taget. Och jag tror nog colan är den största boven i det hela.

Jag är 18 år gammal, är cirka 178 lång och väger 78 kilo. Vad är era tips på att kunna bli slank?J


   
Citera
Ämnesetiketter

Träna som en idiot


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

sluta pila i dig skräp och träna lite så förändras den troligtvis.


   
SvaraCitera

dansa, var ute och gör saker, cykla/gå istället för att åka bil eller bussd


   
SvaraCitera
Kudhos

  • Sluta få i dig onödiga saker som läsk, chips, lösgodis.
  • Börja äta hälsosamt, träna mycket. Bränn mer än vad du får i dig. Det kommer ta tid men det är aldrig omöjligt.

Och ha realistiska mål. Du måste ha mål efter din kropp, inte efter "den där fitness bloggen som är så snygg åh hå åh hå"


   
SvaraCitera

SLÅ PÅ TRÄD


   
SvaraCitera

hoppa hage


   
SvaraCitera

Ät nyttigt och rör på dig! 😉 


   
SvaraCitera
Pardon

Det kommer inte hända så mycket att enbart lägga av med läsk. Javisst, kalorieintaget kommer minska, men om du inte rör på dig tillräckligt så kommer frukosten, lunchen (mellis) och middag ändå göra så att du ligger på mer kalorier än vad du gör av med. Du kan rent teoretiskt äta vadfan du vill i vilka mängder som helst och ändå gå ner i vikt (Michael Phelps, OS-medaljören i simmning, drar i sig 10-12k kalorier om dagen och har ändå svårt att hålla vikten uppe, läs mer om "Phelps-dieten"). Med andra ord, börja räkna kalorieintaget, räkna hur mycket du gör av med.

Och för att styra bort dig från alla sjuka dieter och påhitt dagens ungdomar använder (antyder inte att du använder dig av dom eller har planer på det, vet bara hur stort problemet verkligen är). Så kan jag säga att du kommer bränna bra mycket mer genom att äta rätt och träna mer. Svälter man sig själv får man logiskt nog ingen energi och orkar därmed inte träna lika mycket.

Lycka till!

PS: Håll dig borta från våg-fanskapet, ger bara en falsk bild av hur din progress går. Muskler väger mer än fett, så till en början kommer du antagligen gå upp. Mät, ta bilder eller annat för att hålla koll på din progress!


   
SvaraCitera