Aviseringar
Rensa alla

bli smal utan träning


Ämnesstartare

Azzo jag vill bli smal utan att behöva träna vet låter konstigt men hatar det verkligen är 13 år och är 168 cm lång och väger 55 kilo och måste verkligen bli smal utan vissa personliga anledningar 🙂 har någon något tips kandke


   
Citera

55 kg låter smalt tycker jag


   
SvaraCitera
goliat

visst kan du bli smal utan att träna. men  i längden är det hälsosammare att träna och äta rätt för att gå ner i vikt. annars handlar det stora hela bara om kalorier in - kalorier ut. alltså, ät mindre mat. och ät definitivt inte onyttigheter.


   
SvaraCitera

När jag var 168 och vägde 55 var jag smal 


   
SvaraCitera

nu låter du ju iof rätt smal men bli smalare utan att träna, hmm jag vet, ät mindre... även om et hade varit betydligt hälsosammare om du tränade, kanske ändrade ideal också.


   
SvaraCitera

varifrån härrör missuppfattningen gällande att en låg kroppsvikt automatiskt skulle vara attraktivt?  det är kompositionen av kroppsmassa som är det intressanta, alltså muskler också.


   
SvaraCitera
salmon

iskall:
varifrån härrör missuppfattningen gällande att en låg kroppsvikt automatiskt skulle vara attraktivt?  det är kompositionen av kroppsmassa som är det intressanta, alltså muskler också.

Tumme upp


   
SvaraCitera

iskall:
varifrån härrör missuppfattningen gällande att en låg kroppsvikt automatiskt skulle vara attraktivt?  det är kompositionen av kroppsmassa som är det intressanta, alltså muskler också.

Handlar nog mer om att inte uppmuntra en 13-åring till att banta och att lite fett på kroppen inte automatiskt gör en oattraktiv. 

TS, det absolut sundaste sättet att gå ner i vikt är att röra på dig, det behöver inte innebära hård  träning, ta en längre promenad varje morgon exempelvis. Ät nyttigt men ät dina tre måltider om dagen, vräk inte i dig snacks och sötsaker men tänk på att det är ok att unna sig något lite då och då. Glad i själen, glad i kroppen. Jag hoppas mer på att du kommer kunna se dig själv som vacker som du är än att du går ner ett par kilo. 

Du har redan fått andra bra tips och jag tänker faktiskt låsa denna tråd då jag inte har tid att hålla koll på den och ta bort osunda tips. Du är väldigt ung, du är många, många mil ifrån överviktig och bör inte ge dig in i någon hårdbantning.  Tråd låst. 


   
SvaraCitera