Aviseringar
Rensa alla

bli större? 😀 hjlp


Ämnesstartare

tjo, jag e en kille på 15 år som är sjukt smal, drygt 180 lång och väger typ 60 kg... Jag skulle gärna villja gå upp i vikt, men vet inte riktigt hur, vill gärna ha lite hjälp [cool]

Alltså redan idag så tränar jag lite, för nåt år sedan så började jag göra armhävingar typ varran kväll, nu kör jag inte sådär sjukt mkt, men kanske 2*30 varan kväll, sen har jag ett par gamla hantlar på 4 kg som jag kör med, men har haft dem halva mitt liv, de känns lätta även för mig.

Skulle gärna få tips, är de bra att vara ute å springa om man bara vill gå upp i vikt, räker det med hemma träning elr ska jag dra till nåt gym några ggr i veckan oxå? För seriöst att vara kille i 9an med armar som en 3a är inte kul.

jaja, jag vet att de finns många liknande trådar, men ändå [y]


   
Citera

Alltså, hemma träning kan juh inte jämföras med gym, om man vill bli "stor" Eftersom du inte verkar ha så mycket gym erfarenheter rekomenderar jag att du går med någon äldre som kan cocha dig genom maskinerna och fria vikterna. Går aven att be om cocing på vissa gym.


   
SvaraCitera

Träna stenhårt, ät som en häst, sov mycket. Repetera. Du kommer växa.

börja med 3 dagar i veckan, exempelvis:
Dag 1 - Bröst/axlar/triceps
Dag 2 - Rygg/biceps
Dag 3 - Ben/mage

3x10 på övningarna, och när du gjort den tionde repetitionen ska du känna att du inte klarar en till. vila ca 2 min mellan setten. ca 3 min mellan övningarna.

Kör basövningar med fria vikter.

Edit: Glöm inte konditionen också, tänk på att du tränar den viktigaste muskeln i hela kroppen - hjärtat. släng gärna in 1-2 konditionspass i veckan på separata dagar (Alltså inte på de dagar då du gymmar)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gå till gymmet. Om du inte har tränar innan (vilket det verkar som) kan jag tipsa om att läsa på lite om träning och/eller gå med någon som kan eventuellt få hjälp av en PT.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hehe, har inte tränat sen typ 5an (A)
mej aja får väll ta å gå till gymmet å fråga efter personlig tränare [party]

aja tack för svaren [smile]


   
SvaraCitera

[zzz]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera