Aviseringar
Rensa alla

Bli svensk eMedborgare, rädda Sverige!


Ämnesstartare

Har du en minut över per dag? Ställ gärna upp och hjälp Sverige!

Helt gratis webbläsare spel.. I sin grund är det ett enkelt spel, två klick per dag. Under ytan är det ett stort och faktiskt intressant socialt spel med mycket intriger och planering för världsherravälde. (Ledare och andra möts på IRC för diskussioner och aktioner)

Problemet i Sverige är att vi är för få spelare, ett lands makt kommer helt enkelt i antalet spelare. Vi är välorganiserade, starka och duktiga. Men alldeles för få. Så vill du hjälpa till med en minut per dag, så vore det toppen. 🙂

Länk till spelet: http://www.erepublik.com
Länk till svenska forumsdelen: http://www.erepublik.se

Och vill du vara extra snäll så kan du använda följande länk, då får både du och jag 5 guld när du blir level 6 och du får dessutom min hjälp och mitt stöd under vägen. Det är lite krångligt första veckan.

Referral-länk borttagen

Viktigt är att du anmäler dig i Sverige och region Svealand (där har vi bästa infrastrukturen)

Lite brödtext:
I sin enkelhet så skaffar du dig ett jobb, och jobbar varje dag. För lönen köper du mat så du har en matbit varje dag.
Du tränar din styrka en gång per dag så att du blir stor och stark när du skall slåss.

Lite mer avancerat så kan du göra karriärer inom armen, politik och företagande. Du kan bli sveriges president och styra och ställa och så vidare.

Det blir roligare och intressantare om man involverar sig lite mer. Man läser vad som händer på forumet, skriver upp sig för tjänstgöring, blir kommenderad ut i olika aktioner över världen. Och så vidare.

Lite kuriosa.
Sverige har en lång historia med krig mot Tyskland. Vi har tagit över Tyskland två gånger, senast nu i våras. I våras så hade vi haft två svenskar stationerade i Tyskland under flera månader som tagit sig in i politiken och kandiderat för politikerposten. I våras skickade vi och Polen dit en bunt människor som röstade för vår person i presidentvalet och som sedan blev Tysklands president. Innan dess hade vi anfallit och tagit över en hel del regioner tillsammans med Polen. Till slut tog vi över alla Tysklands regioner. Sedan kom Ungern och körde över oss. Ungern är cirka 12 gånger starkare än Sverige så det var inte så mycket att göra, men ett kul krig var det.

Efter detta så upplöstes den stora Atlantis alliansen. Interna dispyter gjorde att alliansen inte var enad längre. Historiskt sett så dominerade Atlantis världen och östblocken startade sin Peace allians för att stå emot Atlantis. Nu är Peace världsdominerande och f.d. Atlantis går på knäna.

USA är det största och antagligen rikaste landet, de har sina 51 delstater och det är väldigt många regioner i detta spel. De har dessutom flest spelare vilket innebär en hel del styrka och skatteinkomster. USA har i princip aldrig varit offensivt krigiska, konstigt nog, de har invaderat Kanada och Mexiko. Båda gångerna misslyckades dem totalt. De är dåliga på att kriga helt enkelt. De föredrar att leka politiker och driva företag och bryr sig inte så mycket om krigsmakten...

Nu har Peace invaderat USA och de vinner många strider. USA har tvingats till att inse att de måste slåss och nu är det kanske lite väl sent.

Detta världskrig kan man säga började med Sveriges invasion av Tyskland, detta resulterade i att Ungern fick regioner som gränsade till England och via England kunde man anfalla Kanada. Samtidigt skaffade sig Indonesien som är den andra supermakten i Peace en gräns mot USA genom att Japan gav dem en av sina regioner. Sedan anföll Ungern Kanada samtidigt som Indo anföll USA. Stora mäktiga strider där sammanlagt 30 länder är inblandade genom militärallianser. England är också en lång historia. De har alltid tillhört Atlantis alliansen, men nu helt plötsligt vek de sig för Peace och gav dem en region och sedan var de själva med i anfallen mot USA. Kapp-vändare och förrädare... Men genialiskt av Peace.

Väl mött!


   
Citera

Spelade lite. Var tråkigt.


   
SvaraCitera
Åtta

Spelade det för flera år sedan. Var i partitoppen för Det Nya Sverige, men lade sedan ned verksamheten när jag insåg hur tråkigt det faktiskt var.

Jag antar att samma sak hänt med resten av alla svenskar, eftersom vi när jag spelade var överlägset störst.

EDIT: Tog förresten bort referral-länken. Vi tillåter inte sådant här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åh, jag kommer ihåg det där. Tror min medborgare dog för en vecka sen.


   
SvaraCitera

einfrcl:

Har du en minut över per dag?

nej. vem har det? [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tråkigt..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja det är tråkigt, skrev jag inte det?

Första 2-3 veckorna är ganska trista, sen när man börjar bli lite mer aktiv så börjar det lossna.

Men som sagt, har man inte 1 minut per dag så bör man skippa detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liten artikel för de som inte orkar regga sig och kolla.

http://www.eurogamer.net/articles/erepublik-hands-on?page=1


   
SvaraCitera

Anmält mig! Ska bli nya Führern! [bigcheers]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera