Aviseringar
Rensa alla

Blir arg och ledsen när någon är våldsam mot mig, även på skoj.


Ämnesstartare

Hej. Det är så att jag har börjat uppmärksamma mer och mer att varje gång någon "tar tag i mig" eller liknande, hårt eller våldsamt blir jag tårögd och rasande. Jag blir jätte varm och känner obehag. Gör vad som helst för att komma loss och bara gå därifrån, vill gråta och jag vet inte varför. Jag har funderat på om det beror på något som hänt tidigare men jag minns ingenting sådant, vet inte riktigt vad jag borde leta efter heller.

Min pojkvän som är världens snällaste skojade lite med mig, dock lite hårdhänt sådär för ett tag sedan och då hände detta som vanligt. Jag blev nästan sur och kände mig så liten och svag (fysiskt) då han är mycket starkare än mig, kände mig underlägsen och jag kan påpeka att jag verkligen inte tycker om våldsamma killar alls. Inte för att jag inte har något problem att slå tillbaka om det behövs eller så men det bara känns så fel. Min pojkvän märkte det och mitt inför honom så bara började jag gråta och kunde inte förklara varför, försökte säga att det inte berodde alls på honom, att jag visste att vi bara skojade men att jag inte kan hjälpa att jag blir sådan när någon blir hårdhänt.
Jag klarar helt enkelt inte av det av någon anledning och jag tänkte att någon här kanske kunde förstå, känna igen sig. Vill så gärna få det att sluta när det gäller dem jag tycker om, menar ju inget illa, blir bara.. konstig. Han bad om ursäkt och att han ej menade att det skulle göra ont. Jag visste det, men han blir orolig och vill inte vara med mig om jag ska bli sådan, kan tänka mig att det är obehagligt på sätt och vis också.

Jag vet som sagt inte vad det beror på men jag har aldrig tyckt om hårdhänta eller våldsamma personer men samtidigt har jag inte haft någon som slagit mig eller liknande i min närhet, vad jag minns. Försöker vara så öppen som möjligt när det gäller detta, titta tillbaka i det förflutna men jag har inte hittat något än.
Snälla hjälp mig, mår dåligt över att må dåligt för något jag inte ser eller förstår. Tack på förhand..


   
Citera

Det är väl rätt normalt att man känner obehag i vissa situationer?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fruitpunch:

Det är väl rätt normalt att man känner obehag i vissa situationer?

Jo visst men jag vet att han inte menar allvar. Så fort det gör det minsta ont så känner jag mig lite halv hatisk ett tag. [shake]
Sedan känner jag mig bara dum.


   
SvaraCitera

77Unia:

Så fort det gör det minsta ont så känner jag mig lite halv hatisk ett tag

Du får väl säga det till honom?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fruitpunch:

Du får väl säga det till honom?

Jag gjorde det men han är rädd för att jag ska säga till andra att han gör mig illa eller något liknande, vilket jag absolut inte tycker, det är ju bara på skoj så jag förstår inte varför jag reagerar som jag gör.


   
SvaraCitera

77Unia:

det är ju bara på skoj så jag förstår inte varför jag reagerar som jag gör.

Förstår inte riktigt vad problemet är. Det finns ju uppenbarligen inget problem, som du säger. Så varför skapa sig ett?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fruitpunch:

Förstår inte riktigt vad problemet är.

Att jag verkar sjukt överkänslig mot minsta lilla sak. Är inte en svag person på något sätt i huvudet men det känns som att måste vara någonting som orsakar att jag är så känslig.


   
SvaraCitera

Hur länge har du känt så?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Johnie:

Hur länge har du känt så?

Så länge jag kan minnas, men har tänkt igenom mycket och kommit fram till att det kan kanske bero på min stökiga relation till min bror när vi var yngre. Mycket slagsmål och han är äldre och ganska våldsam så jag var mycket underlägsen. Minns att han triggade mig väldigt mycket till att slåss mot honom, retades och höll på och självklart gick jag på honom, och våra fighter var ju blodigt allvar efter ett tag så, jag antar att det är därifrån det här kommer..

Fast känns ju ganska skönt om det verkligen skulle hända att någon hoppade på mig, jag kommer ju absolut inte ge efter i första taget i alla fall [badgrin]
Hoppas bara att jag kan försöka kontrollera det lite bättre när det gäller vännerna, ska även upplysa dem och förvarna haha. 🙂


   
SvaraCitera

Jag har så också, vissa ställen kan man inte röra mig på för då rycker jag till och får panikångest. Har att göra med saker i barndomen. leta där.


   
SvaraCitera

Det låter som om det ligger något bakom det. Har du pratat med en kurator?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

77Unia:

men han blir orolig och vill inte vara med mig om jag ska bli sådan,

Vf vill han itne det :S ska ju va tvärtom så han kan trösta om du e lessen...

men iaf, låter jävigt skumt ju [shake] Prata med nån lr sök google[ops] för måste ju finnas nåt svar :/


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera