Aviseringar
Rensa alla

Blir det värre? (Fråga för ni som läser/läst till ingenjör)


Ämnesstartare

Nu försöker jag inte klaga eller si så där. Som ni säger att jag alltid gör. Men ni som läser/läst till ingenjör eller till maskiningenjör eller liknande, hur är fysiken där? För jag läser just nu Fysik B och tycker det är rätt trist med allt nytt osv. Blir det väldigt mycket fysik i de programmen? Blir det värre(tråkigare?) Hur är det rättare sagt? [crazy]

Tack för svar!


   
Citera
Ämnesstartare

Tror inte så många här läser till just maskiningenjör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Tror inte så många här läser till just maskiningenjör.

nej, men nån utbildning som kanske liknar den lite som bygg eller ind.ek


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

nej, men nån utbildning som kanske liknar den lite som bygg eller ind.ek

mm, jag är iaf inte till hjälp, vi läser bara matte och kemi (med fysik inbakat i kurserna).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

med fysik inbakat i kurserna).

hur då? hur var de?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

hur då? hur var de?

Eftersom jag pluggar med kemiinriktigt så läser vi väldigt mycket kemi. För att förstå kemi måste man även kunna fysik, visst vi läser el och våglära samt mekanik. Men det är väldigt lite egentligen. Man känner igen mycket från fysik B från gymnasiet i kemi kurserna.


   
SvaraCitera

Går du basår och tycker att fysik/matte/kemi/någonting alls är jobbigt har du två alternativ: ta dig i kragen och plugga som en idiot, eller glöm bort hela ingenjörsgrejen direkt.


   
SvaraCitera

Anura:

Nu försöker jag inte klaga eller si så där. Som ni säger att jag alltid gör. Men ni som läser/läst till ingenjör eller till maskiningenjör eller liknande, hur är fysiken där? För jag läser just nu Fysik B och tycker det är rätt trist med allt nytt osv. Blir det väldigt mycket fysik i de programmen? Blir det värre(tråkigare?) Hur är det rättare sagt? Tack för svar!

Min snubbes utbildning har bara en fysikkurs men typ fem miljarder mattekurser


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

Min snubbes utbildning har bara en fysikkurs men typ fem miljarder mattekurser

vilken utbildning är det?


   
SvaraCitera

ja läste natur och tänker detta:

Gentlernen:

Går du basår och tycker att fysik/matte/kemi/någonting alls är jobbigt har du två alternativ: ta dig i kragen och plugga som en idiot, eller glöm bort hela ingenjörsgrejen direkt.

jag valde alt. 2 o körde på nå annat. [smile]


   
SvaraCitera

Anura:

vilken utbildning är det?

Civilingenjör medieteknik, LiU


   
SvaraCitera

Man ska ju helst gilla det man gör, det är då det blir gjort. Annars får man lära sig att hitta sätt att tycka det är roligt på.


   
SvaraCitera