Aviseringar
Rensa alla

Blir du bjuden på alkohol av dina föräldrar?


André Vifot Haas:

Över 18 (men blev EJ bjuden som omyndig) (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:

Över 18 (men blev EJ bjuden som omyndig) (Du röstade på detta alternativ)

Så vitt jag kommer ihåg, lättöl och en snutt räknas ej i min bok.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:

Över 18 (men blev EJ bjuden som omyndig) (Du röstade på detta alternativ)

Dricker aldrig hemma och har inte varit intresserad av att göra det heller.


   
SvaraCitera
Åtta

André Vifot Haas:

Över 18 (men blev bjuden som omyndig) (Du röstade på detta alternativ)

Ingen av dem köpte ut åt mig i den vanliga bemärkelsen, men det var inte ovanligt att jag fick lite vin, några cider, några öl eller någon drink vid tillfälle.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror den här pollen säger mer om medelåldern på UM än vad den faktiskt frågar efter...


   
SvaraCitera

Birgrrr:

tror den här pollen säger mer om medelåldern på UM än vad den faktiskt frågar efter...

[love]
tänkte också de


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:

Nej, aldrig! (Du röstade på detta alternativ)
)

asså de skulle nog aldrig köpa ut åt mig i något fest- eller supande-syfte. och skulle inte vilja att att de gjorde det heller, det är liks en del av mitt privata liv som inte de ska ha med att göra eller ens veta om.

men ett glas vin till maten händer väl. brukar dock tacka nej pga har för mycket hemligheter för att riskera att vara omdömeslös eller otänksam hos dem[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

men ett glas vin till maten händer väl. brukar dock tacka nej pga har för mycket hemligheter för att riskera att vara omdömeslös eller otänksam hos dem[blush]

mm tänk vilken stämning det hade blivit då!
ps msnnnnnnnn!!!


   
SvaraCitera

André Vifot Haas:

Över 18 (men blev EJ bjuden som omyndig) (Du röstade på detta alternativ)

Men vad fan, det är ju upp till var och en familj för sig.


   
SvaraCitera
time
 time

André Vifot Haas:

Över 18 (men blev bjuden som omyndig) (Du röstade på detta alternativ)

Efter att jag fyllt 16 eller så kunde jag ibland, vid riktigt speciella tillfällen få en sån där miniatyr-vinflaska av mamma. De flesta säger ju att om man får alkohol av föräldrarna så ökar det bara det man får i sig under festen ännu mer, men i mitt fall funkade det faktiskt eftersom jag var så tacksam över förtroendet att jag höll mi g till det jag fått.

Tror faktiskt det var därför mamma gjorde det efter ett par gånger sen, för de kvällar jag inte fått något av henne kom jag hem mycket fullare. [badgrin]

Pappa skulle aldrig ge, men däremot blev han inte förbannad om jag kom hem efter en fest utan suckade mest över hur kul det vore att vara tonåring igen. Och gjorde sig jävligt lustig över att jag "stank konjak".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Damn right! [party][party][party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

De var stränga med sådant. Men "fick" röka och snusa som tretton fjortonåring. Eller fick och fick, jag gjorde det och det var ju ett "hallå se mig", men fick en gammal kaffeburk att aska i och stränga tillsägelser om att aldrig röka inomhus ba. Röken kunde ju sätta sig i möbler osv och det bodde ju faktiskt en astmatiker där. En astmatiker som feströkt långt efter att den fick sin astmadiagnos. Men aja.Herregu vad jag avslöjar grejer idag. Nu får ni väl passa på att fråga intima frågor osv

[surprised]


   
SvaraCitera
kook
 kook

tror att mian föräldrar tror att jag är en ängel.


   
SvaraCitera

André Vifot Haas:

Över 18 (men blev EJ bjuden som omyndig) (Du röstade på detta alternativ)

Jag satt bara och gejmade.


   
SvaraCitera