Aviseringar
Rensa alla

Blir full FÖR enkelt!


Molls
Ämnesstartare

Hej alla,Jag har ett problem som enligt mig är hyfsat allvarligt. Jag blir full alldeles för enkelt! Alltså blir berusad på 2 burkar cider (no joke), visserligen 2 st 7:or, men ni fattar poängen. Vill ju kunna dricka i samma takt (på ett ungefär) som alla andra, men det går ju fan inte! Skämmer ut mig oerhört mycket också, och får extrema minnesluckor, minns verkligen ingenting. Känner mig lite nervös inför hur det bl.a. Ska gå i höst när jag börjar gymnasiet med insparkar osv. Gaah! Vet att jag är rätt liten, 45 kg väger jag och är runt 167 lång men andra i samma vikt har inte alls detta problem! Skit irriterande och vet i fan hur jag ska gå till väga, förutom att inte dricka mer. Någon som har samma problem? Blir full på 2 cider, minnesluckor under hela fyllan, kan inte sova under natten, inget illamående, blir ej bakis under några som helst omständigheter.


   
Citera
Ämnesetiketter

Du kanske helt enkelt inte tål sprit? testa o drick 5or? eller drick inte alls du är ung. 

Bara jag som inte hade insparksfest på gymnasiet? 


   
SvaraCitera

öka din tolerans med rödsprit


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Finns många som är lättpåverkade, kanske du är en av dom


   
SvaraCitera

Strunta i spriten iställetTumme upp


   
SvaraCitera
penja

Ha detta i åtanke när du köper det du ska dricka inför kvällen. Leta ut drycker med lite lägre alkoholprocent än vad du brukar välja i vanliga fall. Finns flera både cider och alkoläsk-sorter som har 4-4.5%. På systembolagets hemsida kan man enkelt kolla upp info om olika drycker. 

Nu har du i och för sig inte åldern inne och handlar inte din egen dryck. Men om någon annan tänkt köpa ut åt dig kan det vara bra att göra lite research innan, läs på om de drycker du tänkt köpa. Se också till att inte ha med dig mer dryck än vad du tål. Tål du två burkar så är det så, ta inte med mer! 

7 procent är mycket när man pratar om cider, välja några andra och ha inte med dig för många! Drick inte för fort, och om du tycker det är pinsamt eller så att sitta med en och samma burk väldigt länge, så se till att aldrig välja stora burkar. Små är mycket bättre! Dessutom hinner de inte bli avslagna lika fort om man har små 🙂 Lycka till! 

Jag har i och för sig varit med om att man som ung inte kunnat välja precis vad man vill dricka en kväll, utan har fått nöja mig med den dryck jag fått. Det man kan göra då om dessa är för starka är att också köpa hem lite läsk och blanda med det. Går att göra goda och fina drinkar på alla möjliga drycker + läsk och lite frukt! 

Ps, jag valde i mitt svar att inte tjata om att minderåriga inte ska dricka alkohol, eftersom jag vet att det är ganska lönlöst. Många är nyfikna och vill prova innan man har åldern inne. Så var det även för mig. 


   
SvaraCitera

Drick herrljunga 0.7


   
SvaraCitera

Men herregud, är detta verkligen ett problem? Fylla på två cider är väl för helvete awesome, fattar du hur mycket pengar du sparar?


   
SvaraCitera

känner samma sak, blev rätt salongs på ett glas vin i fredags. men det är najs, billigt som fan och man slipper bakfylla.


   
SvaraCitera