Aviseringar
Rensa alla

Blir inte kär


Skaffa fler ideal.


   
SvaraCitera

jag vill bli kär!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

en vacker dag blir du dement.

Tack för den! 😀 längtar...

Blivande_japan:

du är kanske rädd för att bli sårad, men är trygg i att sakna honom?

Kanske! Det tar ju tid att lära känna en ny kille och honom har jag "känt" så länge att jag känner mig trygg i längtan efter honom. Men samtidigt tror jag mer att det handlar om brist på konkurrerande alternativ dessvärre :/

Nintendos BFF:

sök upp han igen da, han kanske har ändrat sig

Redan gjort, han verkade vänligt inställd till mig men nu verkar det som han har gått och blivit med tjej.. så nu är det kört igen! [sad]

ohjens:

sådär har jag också sags. men så vips, så har jag blivit kär igen. han är kanske ditt "ideal" nu men kommer inte vara det föralltid.

Vad hände då rå? suddades den gamla bara ut helt och hållet och har du aldrig tänkt på honom igen? Hur kände du för den nya då? Stod den gamla aldrig i vägen?

patrick bateman:

jag vill bli kär!

Jag med! Det är så magiskt [cute]


   
SvaraCitera

The May Queen:

Redan gjort, han verkade vänligt inställd till mig men nu verkar det som han har gått och blivit med tjej.. så nu är det kört igen! [sad]

fando[sad] hitta någon annan som är mycket bättre da![party]


   
SvaraCitera

The May Queen:

Jag VET att jag inte kommer kunna bli kär

Nej det "VET" du inte.


   
SvaraCitera
ohjens

The May Queen:

suddades den gamla bara ut helt och hållet och har du aldrig tänkt på honom igen?

nej absolut inte. jag tänker på honom ibland. men det känns inte på samma sätt längre. obesvarade känslor dör ju tillslut antar jag..


   
SvaraCitera

fyfan vad jobbigt, kan lite grann förstå tror jag, har ingen hjälp att ge tyvärr, hoppas det ordnar sig, led zeppelin var grymma


   
SvaraCitera

The May Queen:

Jag med! Det är så magiskt

jo fast kanske inte i ditt fal då [sad]


   
SvaraCitera

The May Queen:

Men samtidigt tror jag mer att det handlar om brist på konkurrerande alternativ dessvärre :/

det är jag inte så säker på!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

det är jag inte så säker på!

vadå så du tror att jag borde "lära mig" att se konkurrerande alternativ?
det är svårt när han har satt en så hög standard, enligt mina mått är han perfekt. På ett operfekt sätt.


   
SvaraCitera

The May Queen:

vadå så du tror att jag borde "lära mig" att se konkurrerande alternativ?

Tror det är svårt att lära sig det, men du verkar väldigt förblindad av honom. Troligtvis är han inte lika perfekt som du upplever honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

Tror det är svårt att lära sig det, men du verkar väldigt förblindad av honom. Troligtvis är han inte lika perfekt som du upplever honom.

Det är mycket möjligt, eftersom han inte verkar se samma perfektion i mig. Vi kanske är perfekta för varandra, kanske inte.

Hur slutar man vara förblindad av någon? :/


   
SvaraCitera

Åh, usch vad jobbigt. [sad] Försök tänka på allt som är dåligt med honom, typ konstant. Till slut intalar du dig själv att han var inget att ha. Det kan ta tid, men det hjälpte för mig de gånger jag varit kär.

Fyfan, vill nog aldrig bli kär igen, det tar så jävla lång tid att komma över personen. Känns inte värt det.


   
SvaraCitera

Om du bara vart kär i honom så har du egentligen ingen experience på andra personligheter.
Hur vet du att du inte gillar choklad mer än lösgodis? Man testar.

Det är en helt annan femma när man är i ett förhållande med någon jämfört hur det är när man är vän med någon 🙂


   
SvaraCitera

Oj, låter jättejobbigt. [sad] Du måste försöka acceptera att ni inte kommer bli ihop igen och släppa honom, ut och träffa massor av nya människor. Du behöver inte ha som mål att bli kär eller ingå i ett förhållande direkt. Men träffa nya för ett nytt perspektiv och tänk inte att de måste vara exakt som honom, det gör det bara värre (även om man automatiskt vänder sig efter blonda killar tex om han var blond)! Då kommer du ju aldrig komma över honom, för då sitter du likförbannat och jämför med någon som bara påminner dig om honom och det säger sig självt!

Tänk också på att ni var väldigt unga då ni var tillsammans, det är väldigt lätt att bli förblindad då och får man ingen ny uppfattning fortsätter man bygga ens förhoppningar på den 15 åriga killen man kände. Men han är inte samma person idag!

Lycka till. Det är inte omöjligt att komma över någon, det jag kan garantera! [smile] Det är bara en viktig och jobbig process!


   
SvaraCitera