Aviseringar
Rensa alla

blir kommunalproletär på måndag


Ämnesstartare

Chickfactor:

ska på ssu imorgon

[bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile]

Jag tycker så äckligt synd om dig just nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Jag tycker så äckligt synd om dig just nu.

mm, nej.

Lille_Marx:

Jag har bara inte varit där på aslänge o sen förra veckan har min mobil inte ens varit igång, kan inte säga att jag intresserar mig så mkt för deras sossepolitik, att vara m i UV är ju nästan som att vara med i

men wow varför trodde du att KU-takterna skulle sitta kvar i mes SSLP(U) bara för att ohly är commie[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chickfactor:

men wow varför trodde du att KU-takterna skulle sitta kvar i mes SSLP(U) bara för att ohly är commie

Jag vill flytta t Italien:(

Funerali-w2.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chickfactor:

mm, nej.

Är du seriöst ssuare? :O man skämtar inte om såna saker

Lille_Marx:

UV

Lille_Marx:

SSU

Nej, det är inte samma sak. Det är tyvärr inte det.... SSU är ju typ mer höger än SAP. Åtminstone i äckelnorrbotten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lille_Marx:

Jag vill flytta t Italien:(

jag ska bo med anarkandi i röda emilien och så ska jag samla ihop byn och så ska vi slå honom med påkar för att han är liberalmiljöfag.

kom förresten på hur ont det gör att sticka sig själv med pin i fotsulan;sss


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

SSU är ju typ mer höger än SAP. Åtminstone i äckelnorrbotten.

inte i röda skåne[crazy][crazy][crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chickfactor:

liberalmiljöfag.

Är jag inte, har dumpat titeln "liberal" blivit vegeterian och sånt. [cute]

Chickfactor:

inte i röda skåne[crazy][crazy][crazy]

Sant, de har hotat med att bryta sig ur och gå med i ung vänster tillsammans med SSU Stockholm innerstad.

Fast delar av SSU skåne är äckligt höger vad jag har hört. Trodde det var lund, men kanske var malmö?
när jag var med i ssu norrbotten försökte jag göra dem till radikala vänstergröna men failade. Dessa förslag föll:

Sänkt arbetsdag till 6 h
En vegetarisk dag i skolan
grundlagsskydda statliga bolag
förbud mot friskolor

dock öppnade man upp för mer privat vård ...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Nej, det är inte samma sak. Det är tyvärr inte det.... SSU är ju typ mer höger än SAP. Åtminstone i äckelnorrbotten.

I Lund har både SSU: arna o UV Marx o Che Guevara upphängda i sina lokaler. Kanske största skillnaden är som en av UV Lund: s mest briljanta lilla hycklare sa en gång:

"Alla i SSU är fula"

Iofs är inte ung vänstrarna o hon själv i synnerhet snygga. O du vet väl att Chickfactor är ngt av en hjärtekrossare^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chickfactor:

kom förresten på hur ont det gör att sticka sig själv med pin i fotsulan;sss

Men gör inte det då, daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa[no-no][confused][badgrin][wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lille_Marx:

"Alla i SSU är fula"

Stämmer nog fan i resten av distriktet också. [bigcheers] de ser sådär jobbigt kaxiga ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Stämmer nog fan i resten av distriktet också. de ser sådär jobbigt kaxiga ut.

Hahahahahahahaahha[badgrin]
Bilden blev allt annat än klokren, men närmaste jag kom för att beskriva alla ungdomsförbund på vänsterkanten:

myrdalen.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lille_Marx:

Hahahahahahahaahha[badgrin]

Såg SSU skellefteå på trästock, gick fram och hälsade men de ville tydligen inte ens prata med "såna där äckliga miljöpartister." så de var väldigt tvära mot mig. Ung vänster var dock väldigt trevliga och nästan konstigt inställsamma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Såg SSU skellefteå på trästock, gick fram och hälsade men de ville tydligen inte ens prata med "såna där äckliga miljöpartister." så de var väldigt tvära mot mig. Ung vänster var dock väldigt trevliga och nästan konstigt inställsamma.

Ja, skulle kunna stämma lite m Lund också, SSU är i mina ögon ganska bittra o tvära medan UV är glättiga och politiker-inställsamma. Kanske är så att den typiska UV: aren är mer inställd på samarbete (de är skitskraja för att betecknas som "organisationsegoister", medan SSU är lite mer stolta över sin egen organisation o lite chauvinister. Chickfactor kan kanske upplysa mer om SSU, fast han är nog lite för lojal av sig^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chickfactor:

Chickfactor

Hej, här är din guide till SSU:
SSU är indelade i två, enligt vissa tre, falanger.
En vänsterfalang, en högerfalang, och en till mittenhögerfalang. Vänsterfalangen är delar av SSU Skåne och SSU Stockholm innerstad bl.a. SSU Norrbotten är mittenhögern, men jag är inte helt upplyst om alla distrikt och vilken tillhörighet de har.

Demokrati, SSU Style:
Du kommer via lund bestämma vad ni i SSU Lund ska tycka gentemot resten av skåne.
i SSU Skåne måste du rösta med "lund-linjen" oavsett vad, och i ssu skåne kommer ni gemensamt överens om vad ni i SSU Skåne tycker. SSU Skåne röstar därefter enligt vad de tycker gentemot SSU riks.

Vissa SSU distrikt styrs helt av deras ombudsmän, vilket dras till sin spets i t.ex SSU Uppland där ombudsmännen bestämmer vilka som ska respektive inte ska sitta i SSU Upplands styrelse. Även SSU Stockholm (Lenet, kallas det) (ej innerstaden) styrs med järnhand, men där av lenets ordförande.

värvning, ssu stylez:
Gå till högstadieskola. Prata med fjortonårig tjej, var riktigt lång, stor och skrämmande. Säg: "Ifall du skriver på här får du fika och träffa trevliga människor."
I ssu norrbotten ledde detta i slutändan till att allt engagemang dog. De som var politiskt intresserade ledsnade, och nu är typ alla fjortisar/trettonåringar/etc. Distriktet är avpolitiserat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera