Aviseringar
Rensa alla

Blir kränkt pga av mitt ursprung och mina värderingar hånas öppet


Ämnesstartare

Som topic säger, vad ska man göra om man som mig blir kränkt pga av sitt ursprung och sina värderingar?


   
Citera

på vilket sätt blir du kränkt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mina åsikter hånas öppet och så får jag slagord pga av mitt ursprung. Blir lite utfryst tack vare det med.


   
SvaraCitera

man slår ifrån sig allt och fortsätter på sin egna väg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

man slår ifrån sig allt och fortsätter på sin egna väg.

Nja, inte så enkelt när sitt namn är ett slagord och alla berättar bakom sin rygg vart man kommer ifrån och vad man tycker mm.


   
SvaraCitera

Går du i högstadiet? I sådana fall så är det bara att försöka ignorera dem och härda ut, kanske leta efter schyssta människor som kan få dig att sluta bry dig om vad andra säger.


   
SvaraCitera

Skippa det kvalificerade struntpratet och berätta istället om ditt ursprung, värderingar och namn. Så ska du se att vi kan öppna upp för diskussion.


   
SvaraCitera

Man slutar bry sig om andra vad andra personer tycker och säger om än?


   
SvaraCitera

Fremmy:

så enkelt när sitt namn är ett slagord och alla berättar bakom sin rygg vart man kommer ifrån och vad man tycker mm.

det är inte meningen att livet ska vara enkelt

Men är det för jobbigt att ignorerar idioterna så sluta ha dina åsikter och värderingar och byt namn


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

x_marty:

Skippa det kvalificerade struntpratet och berätta istället om ditt ursprung, värderingar och namn. Så ska du se att vi kan öppna upp för diskussion.

Och outa sig? Ja juste.

Hjärtlös:

Går du i högstadiet? I sådana fall så är det bara att försöka ignorera dem och härda ut, kanske leta efter schyssta människor som kan få dig att sluta bry dig om vad andra säger.

Nej, det gör jag inte. Absolut inte.

Jag blir dock trött på dessa rasister som tror de kan ha kul pga mitt ursprung!

OF 5:

det är inte meningen att livet ska vara enkelt

Det har jag listat ut, tack. Men det betyder inte att man inte ska få lite hjälp, eller?


   
SvaraCitera

Fremmy:

Nej, det gör jag inte. Absolut inte.

Jag blir dock trött på dessa rasister som tror de kan ha kul pga mitt ursprung!

Hur gammal är du och säger alla människor sådant till dig? Klart, ingen har rätt att bete sig på det sättet.


   
SvaraCitera

Fremmy:

istat ut, tack. Men det betyder inte att man inte ska få lite hjälp, eller?

Det finns ju inte så mycket mer du kan göra än slå ifrån dig deras kränkningar. Om du inte skulle tänka dig att börja konfrontera deras påhitt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Hur gammal är du och säger alla människor sådant till dig? Klart, ingen har rätt att bete sig på det sättet.

Vill inte säga min exakta ålder. Jag är mellan 16-18 och går på gymnasiet. Alla människor säger inte så, nejdå. Finns till och med andra med mitt ursprung. Vi måste dock vara försiktiga när rasisterna är i närheten.


   
SvaraCitera

Fremmy:

Vill inte säga min exakta ålder. Jag är mellan 16-18 och går på gymnasiet. Alla människor säger inte så, nejdå. Finns till och med andra med mitt ursprung. Vi måste dock vara försiktiga när rasisterna är i närheten.

Jaha ok. På gymnasiet så tycker jag att man bör ha mognat så pass att man inte kränker andra pga etnicitet eller annorlunda åsikter. Du har väl inga extremt konstiga värderingar som gör att de hånar dig? [shake]


   
SvaraCitera

Stå upp för dig själv då eller reagera inte alls.


   
SvaraCitera