Aviseringar
Rensa alla

Blir Left4Dead ett av världens bästa spel?


Ämnesstartare

Vi måste alla erkänna att vi ända sedan filmen "Night of the living dead" fantiserat om att få spela någon form av digitalt spel där man i grupp med sina vänner ska kämpa för sitt liv i ett survival-horror-spel fyllt av levande döda. Vara i en liten grupp ensamma i den mörka skogen och springa från horder av zombier för att ta oss till ett litet hus där man kan stänga in sig och hämta andan ett tag, för att sedan kämpa för livet igen då zombierna samlats utanför och försöker bryta sig in.

Valve är mästare på att skapa högkvalitativa och medryckande FPS, och Left4Dead är ett survival-horror-spel i förstaperson. Mycket mer lovande än så kan det ju faktiskt inte bli. Eller, jo, det kan det kanske. För spelet ser trots allt ut att sakna andra små grupper av civila som man kan rädda och ha intressanta konversationer med, precis som överlevarna i filmen "Night of the living dead" hade med den andra gruppen överlevare i det lilla huset. den filmen är typ det perfekta scenariot för ett spel som Left4Dead. Men tyvärr så tycks det helt sakna intressanta sido-karaktärer och rollspelsinslag.

I övrigt ser det dock ut att bli precis som jag önskar och hade jag fortfarande jobbat så hade jag helt klart köpt en billig tv och en till 360, för att kunna spela LAN med brodern. Nu får vi nöja oss med att spela på delad skärm eftersom vi aldrig lyckas med att koppla ihop husets två datorer. Delad skärm är ju lite trist, men det är bättre än inget.

http://www.l4d.com/info.html

L4D01.jpg


   
Citera

Det kan faktiskt vara ganska intressant. Spelar man samtidigt eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Comhem:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Men ruggigt bra blir det nog.


   
SvaraCitera

released on pc and xbox 360[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Comhem:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Jaa vad jag längtar !!! Jag är inte direkt någon kille som gillar skjutarspel så väldigt mycket men det här verkar ju bara för grymt.

Det är detta spel som får mig att vilja ha ett 360 också. Fast det är väl inte värt att skaffa 360 för ett spel.
Jag får helt enkelt bosätta mig hos min kompis hah.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Comhem:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Kom igen...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

Spelar man samtidigt eller?

Ja, idén är att man är ett lag på fyra personer. Hittar man inte tre levande att spela med, så blir de som inte fylls upp i laget AI-kontrollerade.

Tennsoldaten:

Det är detta spel som får mig att vilja ha ett 360 också. Fast det är väl inte värt att skaffa 360 för ett spel.

Spelet kommer troligtvis att upplevas på bästa sätt på en någorlunda kraftfull PC. Hade definitivt skaffat det till PC själv, om jag bara fått det att fungera utan problem. Gillar inte att spela FPS med klumpiga styrspakar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Comhem:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

*går och förbokar*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Comhem:

Spelet kommer troligtvis att upplevas på bästa sätt på en någorlunda kraftfull PC.

Så de kommer alltså till PC också?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I dont sleep:

*går och förbokar*

Gör så.

Tennsoldaten:

Så de kommer alltså till PC också?

Självklart. Alla Valves spel kommer till PC och upplevs bäst på en PC.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Comhem:

Självklart. Alla Valves spel kommer till PC och upplevs bäst på en PC.

Men vad bra! Då behöver jag inte något 360 då hehe.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tennsoldaten:

Men vad bra! Då behöver jag inte något 360 då hehe.

Lika bra det. Man hinner inte mer än att starta upp den innan den ska på rep [sad]


   
SvaraCitera

Kommer det inte på PS3?
Fail.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Robbin:

Kommer det inte på PS3?

Varför skulle det?
Den konsolen var ju redo för graven redan när den släpptes.


   
SvaraCitera

Comhem:

Varför skulle det?
Den konsolen var ju redo för graven redan när den släpptes.

Eh?


   
SvaraCitera