Aviseringar
Rensa alla

Blir man dum av att läsa böcker


Ämnesstartare

jo vät ente


   
SvaraCitera

vad exakt menar du med smart, jag skulle nog säga att man snarare blir bildad än smart av att läsa böcker.

det finns flera faror med bildning.


   
SvaraCitera

en stor fara med att läsa böcker är att man skapar en sådan här fanpage på facebook


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

yo wazzup wazzup wanna party or what say
OH OH OH

Då är ju frågan om man blir dum av att vara bildad!!!!!!!


   
SvaraCitera

framtidstron lever:

Då är ju frågan om man blir dum av att vara bildad!!!!!!!

risken är överhängande att man blir ett rövhål


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rövhål är dumma!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tror inte att böcker gör så mycket varken till eller från. fria val är en myt inte bara på ett metafysiskt plan utan också rent handfast. ju äldre man blir desto mer närmar man sig sin egen biologi, och desto genomskinligare blir kultiveringen.


   
SvaraCitera

Brk g:

ju äldre man blir desto mer närmar man sig sin egen biologi, och desto genomskinligare blir kultiveringen.

vadå biologi


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Detta är en mycket bra poäng ja! Man kanske blir dum av vissa böcker men smart av andra.
Vilka böcker bli man smart av?

Hm. Nu attans blir det fördjupande.

Böcker man blir smart av? Personligen föredrar jag böcker vilket har en otroligt komplex handling vilket senare löses upp. Man blir helt enkelt fullkomligt "mindfucked". Utifrån det så expanderas ens medvetande angående vad boken ville ge för sensmoral.

Men som sagt vad Rödbull använde som exempel "Mein Keimpf".

Den kan givetvis påverka en positivt som negativt. utifrån den kan man lära sig att skildra vad som är rätt och fel utifrån Hitlers ideologier. Och sedan kan man givetvis påverkas av hans ideologier och tänka i samma former av banor. Vilket är negativt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man känner att man lever liksom
kanske.


   
SvaraCitera

hata livet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du har läst för många böcker!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

vadå biologi

tror att insikter gradvis riktas inåt och man upplever att man förstår sig själv, i stället för att vilja förstå omvärlden. biologin är naturen. generna. sanningen.

aka: sanningen står inte att finna i bibeln utan i VARJE MÄNNISKAS HJÄRTA lr nåt.

känner mig lite för mycket som en frireligiös jävel nu så jag hoppas jag slipper utveckla mer.

håller du med?!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

"Den Unge Stalin
gå och runka till en gammal tavla eller nåt
den 17 april kl. 23:20

Vi gillar bildning
Kan jag använda din profilbild för ändamålet? Den ser tillräckligt gammal och tavlig ut.
den 18 april kl. 09:35"

Livliga diskutioner från deras sida.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brk g:

tror att insikter gradvis riktas inåt och man upplever att man förstår sig själv, i stället för att vilja förstå omvärlden.

vad blir man smartast av, att förstå sig själv eller omvärlden?


   
SvaraCitera