Aviseringar
Rensa alla

Blir ni stressade av telefonen och sociala medier?


Ämnesstartare

Det är något som händer hela tiden, antingen på telefonen eller på datorn. Aldrig kan man slappna av och bara vara, jag har kommit fram till att det stressar mig något otroligt.

 Vissa kvällar (som idag) vill jag bara dra ut internet och stänga av telefonen, men det slutar alltid med att jag slår på allt efter ett par timmar, även fast jag tycker det är jobbigt. Hur brukar ni göra för att slappna av helt? Är ni lika skadade som jag är?


   
Citera
Ämnesstartare

Funderar på att bara dra ut allt ikväll pga orkar inte. Orkar inte vara social över internet, orkar inte prata i telefonen eller svara på sms. 

Men om jag stänger av kommer jag vilja slå på för att se om något hänt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints: Ja

Mest av telefonen lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints: Men om jag stänger av kommer jag vilja slå på för att se om något hänt.

Det som är jobbigt med dagens teknikutveckling. Att man känner behovet av att vara informerad och stressen det medför.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints: Nej

Inte alls.


   
SvaraCitera

Blir i stort sätt aldrig stressad, så nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Det som är jobbigt med dagens teknikutveckling. Att man känner behovet av att vara informerad och stressen det medför.

Mmm, och ändå orkar jag typ inte svara på något. 
Jag är en sån som skiter i att svara på sms för att jag glömmer/inte orkar. Men jag vill ändå se om det kommit sms eller samtal, även om jag inte kommer svara.


   
SvaraCitera

Inte det minsta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints: Nej

Händer iofs sällan något i min mobil. 2 personer har ringt mig sedan jag köpte den 2010. Rodnar 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om man skulle vara utan telefon och internet helt, bara på prov. Undra hur lång tid det skulle ta innan stressen och nyfikenheten över vad som händer på sociala nätverk osv försvinner?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet ni? Jag stänger av allt. Jag provar.

Hej då! Förhoppningsvis hörs vi inte fören imorgon!

(tror ni jag klarar det?)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints: Nej

Min telefon ringer inte ens en gång om dagen så den är knappast ett irritationsmoment. Sociala medier bryr jag mig inte nämnvärt om, inte för mer än att hitta nyheter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Sociala medier bryr jag mig inte nämnvärt om, inte för mer än att hitta nyheter

Tänker på typ um, Facebook,  twitter osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints: fören imorgon!

Stress redan där... Du ska inte känna något behov att komma tillbaks på ett helt år!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Stress redan där... Du ska inte känna någon need att komma tillbaks på ett år!! 

Menar att jag knappt kommer kunna hålla mig till imorgon... men vi får se ! Hej då


   
SvaraCitera