Aviseringar
Rensa alla

Blir ni stressade av telefonen och sociala medier?


Ämnesstartare

Fingerprints: (tror ni jag klarar det?)

Nej men kan vara värt ett försök. Dock tror jag att första dagen är extra jobbig och stressen blir nog större än om du låter bli å kör på som vanligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints: .. men vi får se ! Hej då

Natti!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känner faktist aldrig det. Använder dator/telefon/tablet varje dag men använder väldigt få sociala medier. Min användning sker helt på mina kompromisser så att säga, våga vägra facebook/twitter/g+ och allt vad det nu heter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles: allt vad det nu heter.

Å inget instagram heller? Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nope, som tur är. Men väl medveten att detta är ett fenomen som är lätt att drabbas av!

Har varit stressad i samband med internet och dator en gång i tiden. När jag var 14-16 år och hade en riktig period av CS-spelande. Spelade så jävla mycket. Kunde inte vara utan datorn en dag, bara för att mina rankningar och stats skulle bli sämre men även känslan att "fan då går de andra om mig" var så stark som spelade som fan.

Tur att man har vettiga föräldrar som sade till på allvar så la ned spelandet. Får tacka dem för att jag öht klarade skolan, eftersom jag var så jävla beroende av CS! 

(7000 speltimmar på 4 år, så mycket spelade jag CS när jag spelade som mest. Det motsvarar lite drygt 9mån av rent CS-spelande)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om man ständigt är uppkopplad. Hur ska man då kunna känna sig avkopplad?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vet ej


   
SvaraCitera

trodde int det men var väldigt rogivande att glömma telefonen hemma när jag var hos mormor en dag.


   
SvaraCitera

Fingerprints: Ja

Inte jättestressad men tycker det är lite påfrestande ändå
Brukar inte använda min telefon till mer än väckarklocka 9/10 ggr. Den hänger dock med om jag ska vara borta länge eller ska utan för Uppsala eller dylikt samt SMS från posten och annat.  Min gillar inte att vara nåbar över allt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints: Ibland

Men, allra mest av telefonen vars lysdioder blinkar på snudd hela tiden. Och det gör den vid nya aviseringar, notifikationer och annat. Och det är ofta det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blir stressad av personer som överutnyttjar dessa möjligheter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ibland. Som mest har jag väl varit utan mobil, internet och sådant i 3 dagar trots att jag var hemma i Sverige. Blev sen påmind av mamma varför jag aldrig svarar på mobilen längre. Men det var innan man reggade sig på UM. Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Tänker på typ um, Facebook,  twitter osv

fast det stressar mig inte på något sätt. UM kan jag vara utan länge men sakna ibland. Facebook twitter och allt annat använder jag inte på samma sätt som andra unga så har inget där att stressa upp mig över, kan gå flera veckor utan att jag går in, eller ens tänker på det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyvärr är vi så beroende av sociala medier att man inte längre klassas som normal om man inte är det. Tror det gäller i synnerhet 90-talister och yngre, titta bara på fyraåringar som får ipads, de lär ju aldrig ha nåt grepp om omvärlden när de växer upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan väl vara det ibland men oftast bryr jag mig inte så mycket om vad alla andra gör och de flesta bryr sig nog inte om vad jag gör heller såattee


   
SvaraCitera