Aviseringar
Rensa alla

blir våldtagen behöver lite råd


Ämnesstartare

Hej jag blir våldtagen och jag behöver råd. Vad ska jag göra? Är det mitt fel? Om jag kommer när jag blir våldtagen tar killen det som om jag vill ha sex? Även om jag skriker och gråter? 


   
Citera

Om du skriker och gråter bör han inte tolka det som att du vill ha sex. Och nej, det är inte ditt fel. Dock är det du som kan bestämma om det ska upphöra, därför tycker jag du ska göra en anmälan och sluta träffa snubben.


   
SvaraCitera

Anmäl det till polisen. Finns även mycket hjälp/stöd att få från diverse organisationer. 

Och nej, det är inte ditt fel. Hur killen tolkar det vet jag inte, men om han tolkar det som om du gillar det måste han vara sjuk i huvudet. 


   
SvaraCitera

Om din bror tror att du gillar det så är han minst sagt i behov av psykisk vård, han är en fara för samhället då och borde inte få gå lös. Du måste anmäla eller söka hjälp hos någon stödorganisation.


   
SvaraCitera

Bara o anmäla, du kommer att få en stor peng för straffet han kommer få.


   
SvaraCitera

Det är inte ditt fel! Prata med någon du litar på eller någon som jobbar med det. Anmäl svinet


   
SvaraCitera
Yuchi

Anmäl, tveka på det, ännu värre om det är din bror dessutom. Lek med tanken om han kanske har sjukdomar, och också gör dig gravid. Anmäl direkt, prata med någon du litar på.


   
SvaraCitera

Prata med dina föräldrar om det. De måste ju se till så att han får vård. Det är inte ditt fel att detta sker. Hoppas allt löser sig Hjärta


   
SvaraCitera

Prova snacka med honom, berätta hur du känner och välj ett tillfälle där han inte kan göra saker mot dig. Jag tycker att du borde anmäla, spelar ingen roll om det är din bror. Jag blev misshandlad av min egna pappa och jag anmälde honom. Ibland så måste man göra saker som kanske känns jobbiga. Din bror borde veta bättre, och han behöver hjälp. Annars så kan du hota med att anmäla om han någonsin rör dig igen. Jag hoppas verkligen att det löser sig, du är starkare än vad du tror Hjärta


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera

Tråden är nog inte seriös! I smell trolling! 


   
SvaraCitera