Aviseringar
Rensa alla

Blivit ovän med min "bästis" för en kompiskram?


Ämnesstartare

Jag har blivit "osams" med min vän. Han skickade nyligen ett sms till mig: "Jag har inte svarat för att jag tyckte det du gjorde sist du var här var obehagligt och jag mår jättedåligt av det" alltså som ett svar till ett sms jag skickade till honom om en frågan varför han har inte svarat på mina sms och "telefon" på en hel månad.

"Wall of text"
Jag tror att det som jag gjorde var att jag gjorde en kompiskram och hans mamma såg det och (mamman) skällde på mig, sa till mig att det fick han känna sig obehaglig och att jag skulle inte göra det igen.
Efter att hon gick iväg, så sa min vän att det gjorde ingenting och visste inte alls varför hon sa så.
Grejen var att min självkänsla blev helt knäckt utav det ( att hon skällde på mig), så jag var ledsen under hela dagen jag var hos honom, jag ville säga att jag var fortfarande glad över att jag fick vara hos honom men kunde inte, så knäckt var jag. Och det syntes tydligt och jag misstänker att det var det som fick han känna sig må jätte dåligt.
Händelsen inträffade för en månad sen och han har fortfarande inte kommit över det (jag har inte kunnat träffa honom igen sedan dess)

Så tydligen kan en kompiskram förstöra en vänskap vid fel tillfälle..

"Wall of text slut"
Jag behövde skriva av mig lite, och det var lite skönt. (iaf unnade lite på smärtan över att ha förlorat en vän).

Min fråga är: Ska man "gilla" läget och gå vidare eller vad skulle ni göra i en sådan här situation?


   
Citera

vilken bra vän du trodde du hade


   
SvaraCitera

låter superweird i mina öron men eh
säg att det var en kompiskram och ingen big deal? eller nåt [tard]


   
SvaraCitera

Mejim:

Ska man "gilla" läget och gå vidare eller vad skulle ni göra i en sådan här situation?

Men shit.. en kram som förstör?
Är du bi- eller homosexuell som gör att han (eller snarare hans mamma verkar det som) tycker att det är obehagligt eller att det är obehagligt att två killar kramar varandra överhuvudtaget?

Jag skulle försöka prata om det med personen i fråga och ev med hans mamma och försöka förstå varför de tagit så illa upp av det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fattar inte hejdå


   
SvaraCitera

Okej, beskriv exakt vad det var som hände.
När kramade du honom?
Hur?
Vart var ni?
Osv osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Är du bi- eller homosexuell som gör att han (eller snarare hans mamma verkar det som) tycker att det är obehagligt

Jag har inte sagt eller varit öppen om det, men ja jag är bi-sexuell. Så det kunde hon inte vetat om så jag antar bara att hon försökte lära mig "sunt förnuft" eller något.

Knarko:

Jag skulle försöka prata om det med personen i fråga

Han skickade ett sms till och sa att han vill ta en paus från mig och jag skickade nu ett sms till honom om frågan vad han tyckte var obehagligt(en kram verkar bara för löjligt för att vara anledning) och varför han tog så illa upp utav det.

Var det så du menade att jag skulle göra eller gjorde jag helt fel nu?


   
SvaraCitera

Mejim:

Var det så du menade att jag skulle göra eller gjorde jag helt fel nu?

Det var så jag menade ja [y]


   
SvaraCitera

låter skumt :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Det var så jag menade ja

Tack för hjälpen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mejim:

Jag har inte sagt eller varit öppen om det, men ja jag är bi-sexuell. Så det kunde hon inte vetat om så jag antar bara att hon försökte lära mig "sunt förnuft" eller något.

Tror att dom anade det, känner man sin kompis bra så är det faktiskt rätt lätt att se igenom den när någonting "inte stämmer"

för övrigt så brukar alla killar jag känner krama varandra, kan nog bli lite stelt mellan vissa. Det är inga "kärleksfulla kramar" eller kramar som tjejer brukar ge till deras kompisar utan en snabb, enkel kram med en klapp på ryggen. vissa kramas nästan aldrig, endast när en ska åka bort en längre tid medans andra ger en handskakning & sedan snabb kram och klapp på rygegen varenda gång de träffar på varann.


   
SvaraCitera

Mejim:

"Wall of text slut"

[bigsmile]

OnT: Förstår inte riktigt varför mamman skällde på dig över en kram.
Var det en särskild situation?


   
SvaraCitera

cassaaandra00:

Tror att dom anade det, känner man sin kompis bra så är det faktiskt rätt lätt att se igenom den när någonting "inte stämmer"

Alltså nej. Alla är inte stereotyper.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Alla är inte stereotyper

Jo. Du är inte mer sterero bara för att du har ordet stereo i ditt alias eller användarnamn eller vad det nu kallas på um.


   
SvaraCitera

Verkar helskumt att han skulle bli upprord over en kram - de killar jag kanner kan krama varandra, tror inte det ar nagot du borde behova be om ursakt for. Bi eller inte sa vet val kan, nu om han ar din "bastis" att ni bara ar vanner och att du gav honom om en kram just darfor och inte for att du stoter pa honom!

Men mamma sa att det skulle fa honom att kanna sig obekvam? Kanske vet hon nagot fran nar han var yngre, typ att han inte gillar narkontakt eller sa? Men det later ocksa lite konstigt.

Hoppas det loser sig!


   
SvaraCitera