Aviseringar
Rensa alla

Blockad på facebook men inte i verkligheten


Ämnesstartare

Vill inte fråga personen varför för jag känner att det kanske är bäst att låta det vara så men har vart blockad av honom sedan april och i slutet av maj ringde jag honom och frågade om han var arg på mig men han sa nej och han sa att han ville ha kontakt.
Sen bröt vi kontakt i juni och en vecka efter hade vi kontakt igen.
Vi har inte träffats så jättemycket sedan dess men de gånger vi setts har han visat att han tycker om mig och vill vara med mig (eller så är han världens utnyttjare...). Vi har inte haft sex men han kysser mig jämt och frågar om jag vill "göra det"... Så det kanske är därför han träffar mig? Jag vet inte men tror inte det, för när vi träffas är vi i flera timmar.

Min kompis har honom på fb så jag vet att han inte försöker dölja ngt för mig men jag undrar varför han inte tar bort blockeringen.

Om det är för att han inte vill ha kontakt... Varför hör han av sig? För att han har tråkigt? För att utnyttja?
Om det är för att han inte vill ha mig på fb... Varför?
Eller så kanske han inte vill ha kontakt i framtiden, för han flyttar om 2 veckor, och då kanske det underlättar att inte ha varandra på fb...
Förstår inte varför det är såhär för jag hör sällan av mig.. Dock oftare än han (3 ggr per månad kanske) men de gånger vi ses är det inte jag som klänger på honom, utan tvärtom.

Han är ett ex och eftersom att han ska åka så har vi ingen framtid tillsammans men om han ville hålla kontakten hade han väl avblockerat mig och hört av sig oftare? Antar dock att han sällan hör av sig för att han har extra mycket att göra men det där med blockeringen begriper jag inte...

Han kanske inte tänka på det? Men gör man inte det när man kysser den blockerade personen? Och om det är för att han känner att jag är jobbig, varför har han kontakt med mig? Har frågat om han inte vill att jag ringer honom igen men han sa nej... Han fick chansen att be mig dra åt helvete men tog den inte.

Personen är impulsiv och våldsam (om ngn är elak mot honom), annars är han en jättesnäll person som inte verkar veta vad han vill. Vi har båda sårat varandra men han har vart mer djävlig. Enligt honom har jag vart med flera killar efter honom, så jag förstår inte varför han skulle vara rädd för att jag ska klänga på honom - för det verkar som att det är drf man blockerar ngn.

Jobbigt att tänka på det här... Det får mig att inte vilja svara när han hör av sig, samtidigt känns det konstigt att inte svara eftersom att vi inte kommer se varandra på många månader eller kanske flera, flera år.

Kan ngn ge sin åsikt? De jag frågat är lika förvirrade som jag är.


   
Citera
Ämnesstartare

Snälla, säg inte att han utnyttjar mig 🙁 .... fett pissigt isf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har blockat min mamma, utnyttjar inte henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

han kanske inte orkar för att det är jobbigt

han kanske inte har tänkt på det

han kanske inte vill häva blockering ifall han vill ha dig blockerad igen någon gång


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe: Personen är impulsiv och våldsam.

= undvik honom för all framtid


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Burg: Har blockat min mamma, utnyttjar inte henne.

Men jag är inte hans mamma...

amsi: han kanske inte orkar för att det är jobbigt

han kanske inte har tänkt på det

Tänkt på de där men om det är jobbigt, är det väl ännu jobbigare att träffa mig, tafsa på mig & kyssas med mig? Tänker han inte att jag kan bli skitledsen och bråka med honom? För jag har skällt ut honom för att ha vart med mig, kysst mig & sedan inte hört av sig... Fattar inte. Han verkar inte reflektera kring ngt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism: = undvik honom för all framtid

Bör göra det... Men jag tkr verkligen om honom, trots allt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe:

Men jag är inte hans mamma...
Tänkt på de där men om det är jobbigt, är det väl ännu jobbigare att träffa mig, tafsa på mig & kyssas med mig? Tänker han inte att jag kan bli skitledsen och bråka med honom? För jag har skällt ut honom för att ha vart med mig, kysst mig & sedan inte hört av sig... Fattar inte. Han verkar inte reflektera kring ngt

läste texten mer noggrant nu. varför har du kontakt med honom?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror ni jag sårat honom så mkt att han känner att jag inte är värd att ha honom på fb? En del av mig säger att han faktiskt tycker om mig men att han känner att det inte fungerar, att han inte har tid och att han inte gillar vissa saker jag gjort mot honom 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Burg:
Har blockat min mamma, utnyttjar inte henne.

objektifierar du henne?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: varför har du kontakt med honom?

Förälskelse, antagligen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp: objektifierar du henne?

Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe:

Förälskelse, antagligen

sluta prata med honom, för din egen skull.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe:

Ledsen

larvar mig bara

[HOPPA ÖVER]


   
SvaraCitera

skumläste tyvärr bara
men jag känner väl intensivt att för fanken. ha inte kontakt med människor som inte vill ha kontakt med dig, att han skriver ibland verkar bara knäppt så bryt. speciellt om det är nån med våldsamma tendenser


   
SvaraCitera