Aviseringar
Rensa alla

Blocket eller Tradera?


Ämnesstartare

Razor: Tradera (Varför?)

Föredrar Tradera av många anledningar. Man kan t.ex. titta på säljares omdömen för att se om de är pålitliga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor: Tradera (Varför?)

Pga omdömen som minskar risken för att bli lurad. Även om det inte är någon 100%-garanti för att köparen/säljaren är seriös.

Razor: Har du sålt/köpt något över Blocket tidigare? Vilken anser du är bättre som auktionssajt?

Blocket är ingen auktionssajt dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tradera pga lätt och snabbt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blocket vid köp av möbler och kurslitteratur, eftersom jag då kan hitta folk i min stad som säljer det jag vill ha och slippa fraktbök.

tradera vid dumma spontaninköp jag inte behöver pga större utbud och kul att få hem paket med posten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N3794N: Blocket är ingen auktionssajt dock.

Okej, tack för rättelsen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor: Tradera (Varför?)

- För att man kan se hur väl en säljare/köpare har skött sig genom betygssystemet
- För att man kan ha auktioner
- För att hela hemsidan känns mer strukturerad och levande genom realtidsuppdateringar
- För att man får automatiska vinnarmail
- Provisionsbaserad annonskostnad, ingen kostnad om varan inte säljs
- För att det tillåts försäljning av erotiska produkter, Blocket har moralpanik... 


   
SvaraCitera

Razor: Blocket (Varför?)

vill veta när jag ska köpa något vad jag max behöver betala. samt man slipper sitta och snipea i slutet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb: vill veta när jag ska köpa något vad jag max behöver betala. samt man slipper sitta och snipea i slutet.

Okej, fast Tradera har både auktioner och fasta priser även om auktionerna är fler.


   
SvaraCitera

Razor: Okej, fast Tradera har både auktioner och fasta priser även om auktionerna är fler.

aha för de har jag nog ingen favorit då.


   
SvaraCitera

Razor: Annan (Vilken?)

ebay pga köper billigt nagellack från staterna där


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan: ebay pga köper billigt nagellack från staterna där

Ebay äger Tradera, men fattar vad du menar. Blink


   
SvaraCitera

Razor:

Ebay äger Tradera, men fattar vad du menar. Blink

ah om du håller med om det är det väl klart du fattar vad jag menar!? Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan: ah om du håller med om det är det väl klart du fattar vad jag menar!?Galen

Tycker bäst om Tradera p.g.a. tydligare på nått sätt, men Ebay är internationell så det är svårt att toppa det.


   
SvaraCitera
mens
 mens

tänkte skapa en gnälltråd över tradera men denna duger väl. varför i hela friden sätter folk typ 60 spänn som fraktkostnad på grejer som med lite tur kan postas för typ 12?? näe jag vill inte ha rekommenderat och vadderat och borde ju få avgöra det själv kan man tycka. 
ska aldrig mer handla på tradera. mottog idag en helt genomskinlig topp som ej såg ett dugg genomskinlig ut på bilden. kommer ej maila och bråka om det pga trevlig säljare men ändå. hur svårt ska det vara att beskriva grejen utförligt???? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

använder tradera för smågrejer och blocket till möbler och sånt


   
SvaraCitera