Aviseringar
Rensa alla

Blod/urinprov - cannabis?


Ämnesstartare

Hej:)

Hur länge visar sig hasch i urin/blodprov om man rökt vid ca 6-8 tillfällen mellan juli och början av november?

tacksam för svar!


   
Citera
Ämnesetiketter

3 månader tror jag.

Kommer inte ihåg exakt.


   
SvaraCitera

Urinprov: Upp till två månader, men säkert mindre om du inte rökt så ofta.
blodprov: Ett dygn, men räkna på några dagar för att vara säker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

<Från bodycleaners.com>
Cannabis i urinprov

Antal........................Om du väger.............Om du väger
röktillfällen.................under 80 Kg..............över 80 Kg

1 gång......................3-5 dagar.................5-8 dagar
2-4/månaden..............8-15 dagar...............11-18 dagar
2-4/veckan................20-30 dagar..............23-35 dagar
5-6/veckan................30-45 dagar..............33-48 dagar
Dagligen....................40-60 dagar..............49-63 dagar

Dessa siffror gäller vid regelbundet bruk och som sagt ungefärliga. Finns människor som rökt dagligen i över ett år och blivit rena på två veckor, och människor som rökt 2 dagar och torskat två veckor senare.


   
SvaraCitera

Det är nog inte pisseprovet du skall oroa dig för. Med tanke på att du rökt på så är ditt ovårdade hår med hårband, färgglada tröja med peace-märke som Volkswagen-buss jävligt avslöjande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blodprov är att föredra såklart. Om man hamnar i en situation där man "måste" pissa så kan man vägra, "Jag kan inte kissa, inte kissnödig".

Om det är inför polisen så kommer de behöva tillkalla någon slags sjuksköterska som ska ta blodprovet, detta kan ta några timmar av vad jag har hört.


   
SvaraCitera

Donald Duck:

"Jag kan inte kissa, inte kissnödig".

Då ger dem en vatten och väntar tills man kan pissa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Då ger dem en vatten och väntar tills man kan pissa.

Nope. Jag jobbar på en sånt ställe (provtagning/labb) och kan man inte pissa så kan man inte, det är bara att komma tillbaka vid ett senare tillfälle.


   
SvaraCitera

Egyptologen:

(provtagning/labb)

Beror på vilket ställe man menar, jag menar koller man är dömd till att göra av soc eller polis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Då ger dem en vatten och väntar tills man kan pissa.

Okej, men om man bara rätt ut säger "jag pissar inte", de kan inte tvinga en eftersom det är en kroppsfunktion som bara man själv kan kontrollera.

Däremot kan de ju tvinga blodet ur en, eftersom det räcker med ett nålstick.


   
SvaraCitera

Donald Duck:

Okej, men om man bara rätt ut säger "jag pissar inte", de kan inte tvinga en eftersom det är en kroppsfunktion som bara man själv kan kontrollera.

Då tar de det som ett bevis på att du drogat.
Men oftast vill folk bara därifrån, så de pissar tillslut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Då tar de det som ett bevis på att du drogat.
Men oftast vill folk bara därifrån, så de pissar tillslut.

Fast det stämmer inte, även om jag erkänner att jag rökt på så räcker det inte som bevis om jag nekar nästa dag.

I Sverige kör man ju med principen "oskyldig tills man har bevisat motsatsen". Att vägra pissa är inget bevis öht, jag skulle t ex kunna tänka mig att vägra pissa enbart i ren protest, trots att mitt piss är rent.


   
SvaraCitera

Donald Duck:

jag skulle t ex kunna tänka mig att vägra pissa enbart i ren protest, trots att mitt piss är rent.

Nej, är du dömd att lämna ett pissprov så kommer du att få lämna ett pissprov.
De håller dig kvar tills du pissat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

dömd att lämna ett pissprov

Okej, dömd av? Att domstolsväsendet skulle döma en person till att lämna urinprov känns ju föga troligt. Om polisen stöter på dig på stan och tar med dig till polishuset så finns det nog en del sätt att undvika att man ska behöva lämna urinprov, men egentligen behövs det inga ursäkter mer än att du inte är kissnödig eller helt enkelt inte vill (att polisen skulle häkta dig på misstankar om cannabisbruk är också föga troligt, större innehav däremot men det är inget man ränner runt på stan med och därtill inte den huvudpunkt man skulle bli åtalad för så det hade varit tämligen oviktigt i sammanhanget).


   
SvaraCitera

Wong:

Okej, dömd av?

Soc oftast.


   
SvaraCitera