Aviseringar
Rensa alla

Blodad tand


Ämnesstartare

Jag fick förklarat för mig att om man får en blodad tand så är det att man har fastnat för någonting roligt.

...Är det någon jävel som kan förklara logiken med den meningen genom att ge en teori om hur blod kan bli positivt?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Kannibalen fick människoblod på tanden och blev hooked [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Kannibalen fick människoblod på tanden och blev hooked

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

[sad]

Jag försökte iaf... [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

...Är det någon jävel som kan förklara logiken med den meningen genom att ge en teori om hur blod kan bli positivt?

Personen tyckte det var gott? Behöver ju inte ens vara en människa. Anta att det är en varg som äter kött för första gången t.ex. eller fäller sitt första byte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blod ÄR positivt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Personen tyckte det var gott? Behöver ju inte ens vara en människa. Anta att det är en varg som äter kött för första gången t.ex. eller fäller sitt första byte.

Okej den förklaringen kan jag gå med på.

Men "att göra en tavla" då. Det är inget fel med att göra en tavla[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

http://www.ordvet.se/sprakspalten.html

"Att få blodad tand är ett uttryck som används när någon provar på något och sedan tycker om det så mycket att man vill fortsätta med det. Man får blodad tand.

Den här till synes märkliga formuleringen handlar ursprungligen om djur. Björnar är vanligtvis växtätare, men om en björn någon gång får tag i ett levande byte kan den efter det bli ett rovdjur.

Att få blodad tand handlar alltså ursprungligen om att just få blod på tänderna för första gången, och tycka om det."

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:

Den här till synes märkliga formuleringen handlar ursprungligen om djur. Björnar är vanligtvis växtätare, men om en björn någon gång får tag i ett levande byte kan den efter det bli ett rovdjur.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Men "att göra en tavla" då. Det är inget fel med att göra en tavla[mad]

Nej, den är knivig. Det första jag tänker är att misstaget var så episkt att det förtjänar att förevigas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Nej, den är knivig. Det första jag tänker är att misstaget var så episkt att det förtjänar att förevigas.

Episkt som i Epic fail eller episkt som i En episk berättelse? [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahaaha aldrig hört innan. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Episkt som i Epic fail eller episkt som i En episk berättelse? [crazy]

Det är samma ord?

Betyder i princip "av historiska proportioner."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Betyder i princip "av historiska proportioner."

Fast jag visste inte att den där episka som i epic betydde historisk. Fast nu kopplade jag det iof.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Fast jag visste inte att den där episka som i epic betydde historisk. Fast nu kopplade jag det iof.

[y]


   
SvaraCitera