Aviseringar
Rensa alla

blodblandade flytningar innan mens??


Ämnesstartare

Fick igår bruna flytningar.. Jag trodde först att det var mensen som kom igång men det har bara fortsatt att vara brunt och inte kommit något "rent" blod. ´Konsistensen är ganska trådig och färgen är mörkbrun/mörkröd/svart-aktig. Jag har haft liknande brunaktiga flytningar någon gång innan mens förut men det var för länge sen när jag var oskuld och sådär.. Eftersom min mens är sjukt oregelbunden har jag ingen aning om hur långt det är kvar tills min mens ska komma. Dock är jag ganska säker på att jag hade ägglossning för typ en och en halv vecka sen..

Jag har inga andra symptom men hade en svampinfektion för några veckor sedan. Jag ska precis börja med P-piller (på första mensdagen). Är sjukt orolig att jag ska vara gravid.. Hade oskyddat sex i lördags (dock bara i några få minuter innan kondomen åkte på, han kom inte i mig eller så..) och jag tänkte inte ens på det innan detta började. Orkar inte sitta och noja själv tills på måndag då jag kan ringa ungdomsmottagningen så är det någon som har någon teori om vad det här kan bero på?


   
Citera
höna

eftersom du hadde ägglossning för typ 1,5 vecka sen tror jag att det är för att du ska få mens snart. särskilt eftersom du har oregelbunden mens. tror inte det är något att bry sig om!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kom lite blod i lördags och då tog jag genast första p-pillret och senare under dagen slutade det blöda.. Ska mensen verkligen upphöra direkt efter första p-pillret? (Det är prionelle 28) Tänkte att blödningen annars kunde va tecken på graviditet eller vafan som helst... Usch ångest!!


   
SvaraCitera

ring ungdomsmottagningen eller 1177.


   
SvaraCitera

och testa dig 2-3 veckor efter du hade oskyddat sex så vet du


   
SvaraCitera