Aviseringar
Rensa alla

Blodpudding på människoblod


varför kan ni inte backpacka i asien som vanliga människor? Tardig


   
SvaraCitera

Jag hade varit på. Fast hade nog inte klarat av att äta. Hade försökt.. Men.. aehh.. näeeehh.. aelwaegojäsijgisjdg


   
SvaraCitera

reben:
e väl bättre det än att ni tar från en gris

ah fast d är ju 1 biprodukt så lika bra att ta vara på grisarnas blod om man ändå äter kött!

ont mådde illa innan jag läste detta och mår ännu mer illa nu. har ej hört något om att det skulle vara svårt för kroppen att bryta ner ngt enzym eller så, men d känns å andra sidan inte osannlikt att det skulle vara så, är ju inte direkt ngt normalt eller önskvärt att vi ska kalasa på varandra, så kroppen har väl inte direkt utrustat sig för d eller vad man ska säga...


   
SvaraCitera
b1son

alltså mitt huvud funkar säkert inte nu men m tanke på att oxiderat blod i avföring e 1 tecken på gastrointestinal blödning får jag för mig att människoblod inte direkt bryts ner o absorberas optimalt o drf finns d absolut ingen mening med d utan e bara 1 onödigt sätt att tappa blod på - om man inte tkr d smakar jävligt gott då

kan iofs vara "rått" blod d gäller


   
SvaraCitera

Blivande_japan: är ju inte direkt ngt normalt eller önskvärt att vi ska kalasa på varandra, så kroppen har väl inte direkt utrustat sig för d eller vad man ska säga...

är väl dags att vi börjar då???


   
SvaraCitera
frukt

Det känns fel.


   
SvaraCitera

böghög: m tanke på att oxiderat blod i avföring e 1 tecken på gastrointestinal blödning får jag för mig att människoblod inte direkt bryts ner o absorberas optimalt

detta gäller väl ditt egna blod, hur är det med andra individers blod av samma art men kanske andra egenskaper så som annan blodtyp?  


   
SvaraCitera
b1son

prionsjukdomar ökar ju hos djur som fodrats med sina egna artfränder
så hade absolut inte velat göra det här


   
SvaraCitera

S3ON:

är väl dags att vi börjar då???

Föreslår att du läser på lite om evolution till att börja med.


   
SvaraCitera
b1son

S3ON: detta gäller väl ditt egna blod, hur är det med andra individers blod av samma art men kanske andra egenskaper så som annan blodtyp?

ok nä
prionsjukdomar drabbar ju oftare får o kor som blivit fodrade med får resp kor
så känns som stor anledning att skippa d här


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

Föreslår att du läser på lite om evolution till att börja med.

är d för att vi ej kmr få den näring vi behöver och därmed dö? säger inte att vi helt och hållet slutar äta annat än människor :s 

böghög: prionsjukdomar drabbar ju oftare får o kor som blivit fodrade med får resp kor
så känns som stor anledning att skippa d här

fast får och kor är ju inte människor. 


   
SvaraCitera
b1son

S3ON: fast får och kor är ju inte människor.

kuru? vCJD?


   
SvaraCitera

böghög:

kuru? vCJD?

aaa


   
SvaraCitera

Jag och mörknäs planerade att göra det för några år sedan men blev aldrig av

hoppas det smakar, tror inte det finns några större problem annat än blodsmittor


   
SvaraCitera

Följande fick mig att skratta:

Fingerprints: eh nä juste, jag kan inte komma då.

Fantastiskt: varför kan ni inte backpacka i asien som vanliga människor?

Ontopic:

Edinburgh: På något diskussionsforum pratade någon om något enzym i människoblodet som vi inte kan processa riktigt

Har inte koll på hur detta funkar, men känner igen detta. Dessutom - skulle man göra en sådan här sak, gäller inte samma princip som att man skulle få blod? Alltså att det måste vara rätt blodgrupp? Nej, det är inte samma mängd som vid transfusion, men det är väl ändå tillräckligt för att komplikationer skulle kunna uppstå? Eller? Detta borde eran vän som är läkare veta.

Fö. tycker jag att detta låter onödigt slösaktigt. Ge blod i stället?

Hjärta


   
SvaraCitera