Aviseringar
Rensa alla

Blöder av p-piller!


Ämnesstartare

Tjenare. Jag började med p-piller den dag jag fick mens 26/3 dvs 11 dagar sen, och min mens har inte upphört än! [censur]

Är detta vanligt? [confused]

Min mens brukar vanligtvis hålla i sig max en vecka! [chocked]

Djupt tacksam för svar! [smile]

Förresten mina p-piller är Neovletta. [cool]


   
Citera
elinc

Jag läste Bölder av p-piller! [chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PollyPop:

Förresten mina p-piller är Neovletta. [cool]

Neovletta är väl ett s.k. minipiller? Såna kan ge biverkningar i form av oregelbundna/långvariga blödningar men det ska stabilisera sig inom 3 månader. Har du nyss börjat med dem eller?
Ring och kolla med Um om du är osäker, för det är ju inte så kul att blöda i 11 dagar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cocodrilo:

nyss börjat med dem eller?

Har nyss börjat, är så jävla drygt o ha mens så attans länge!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

när jag började med neovletta 28, (som är ett vanigt p-piller) blödde jag månaden ut. mensen slutade alltså inte förens jag började på karta 2... sen dess har den kommit som den ska och varar i ca 5-6 dagar. men det är ju olika för alla iof, [y]


   
SvaraCitera

Jag får en bild av UM:aren McLuver:s avatar just nu[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eemmaaN:

när jag började med neovletta 28, (som är ett vanigt p-piller) blödde jag månaden ut. mensen slutade alltså inte förens jag började på karta 2... sen dess har den kommit som den ska och varar i ca 5-6 dagar. men det är ju olika för alla iof, [y]

Börjar med sockerpillerna imorgon, hoppas att mensfan ger sig snart, man blir liksom och må dåligt när inte kroppen funkar som vanligt. :/


   
SvaraCitera

Det brukar rätta till sig efter någon månad..tror jag. Vänta tills dess och se.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stairway:

Det brukar rätta till sig efter någon månad..tror jag. Vänta tills dess och se.

jo, har bara käkat tre veckor så jag får stå ut med mensen bara. ._.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JÄVLA MENS! DÖÖÖ!


   
SvaraCitera

En fråga med Neovletta 28. ganska simpel fråga. man ska ta rad 1-3 sen rad 4. sen börja om som vanligt på nästa ark? 😛 så det inte är något speciellt med dom vita tabletterna? 😛


   
SvaraCitera

potatisbulle:

så det inte är något speciellt med dom vita tabletterna? 😛

Sockerpillerna?


   
SvaraCitera

Aa dom 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PollyPop:

Tjenare. Jag började med p-piller den dag jag fick mens 26/3 dvs 11 dagar sen, och min mens har inte upphört än! [censur]

jag hade mens i tre veckor, "jätteroligt".
missade ett p-piller och fick uppenbarligen sk. genomträngningsblödning. det försvann när jag fick min vanliga mens, dock. men fortfarande jobbigt. bara härda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

potatisbulle:

En fråga med Neovletta 28. ganska simpel fråga. man ska ta rad 1-3 sen rad 4. sen börja om som vanligt på nästa ark? 😛 så det inte är något speciellt med dom vita tabletterna? 😛

Dom vita är ju sockerpiller, men dom måste man ju käka för att få sin mens. Men det är bara att käka på, alla tabletter ska tas, sen börja på ny karta. 😉


   
SvaraCitera