Forumet - Blödning

Blödning

755 0 8
Hej,

För att inlägget inte ska bli så rörigt så tar jag allt ifrån början, också får jag hoppas att någon hänger med.[bigsmile]

Jag och min pojkvän hade sex och kondomen sprack, ca 24 timmar efter tog jag ett akut p-piller, och samma dag så sprack kondomen igen, men då tog jag inget piller. Detta hände i slutet av november / börjag på december.

Jag fick min mens som vanligt den 9 december, och även nu nästa på planerat datum, och denna gång började jag med p-piller ( första gången jag äter det ). Nu under andra dagen så blöder det jätte mycket och kommer stora blodklumpar varje timme, får byta skydd hela tiden. Brukar använda tampong, men det blöder för mycket nu. Kan det vara så att jag blev gravid och fått missfall och därav blödningen och klumparna? Eller blöder man mycket i början om man börjar med p-piller?

Mvh Anna

Spana också in:

Rikligare blödningar är inte en vanlig biverkning av p-piller, tvärtom brukar man använda p-piller för att minska rikliga blödningar.

Det låter som att du har fått ett missfall. Eftersom du blöder så mycket bör du kontakta sjukvården så snabbt som möjligt. Ring åtminstone sjukvårdsupplysningen.