Aviseringar
Rensa alla

Blödning


Ämnesstartare

Hej,

För att inlägget inte ska bli så rörigt så tar jag allt ifrån början, också får jag hoppas att någon hänger med.[bigsmile]

Jag och min pojkvän hade sex och kondomen sprack, ca 24 timmar efter tog jag ett akut p-piller, och samma dag så sprack kondomen igen, men då tog jag inget piller. Detta hände i slutet av november / börjag på december.

Jag fick min mens som vanligt den 9 december, och även nu nästa på planerat datum, och denna gång började jag med p-piller ( första gången jag äter det ). Nu under andra dagen så blöder det jätte mycket och kommer stora blodklumpar varje timme, får byta skydd hela tiden. Brukar använda tampong, men det blöder för mycket nu. Kan det vara så att jag blev gravid och fått missfall och därav blödningen och klumparna? Eller blöder man mycket i början om man börjar med p-piller?

Mvh Anna


   
Citera

boka tid hos barnmorska


   
SvaraCitera

vafan äre för kondom ni kör? gammal chipspåse?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha jaa man kan ju undra [surprised] vet faktiskt inte vad det är han har [crazy]


   
SvaraCitera

Rikligare blödningar är inte en vanlig biverkning av p-piller, tvärtom brukar man använda p-piller för att minska rikliga blödningar.

Det låter som att du har fått ett missfall. Eftersom du blöder så mycket bör du kontakta sjukvården så snabbt som möjligt. Ring åtminstone sjukvårdsupplysningen.


   
SvaraCitera

Nja.. Jag tror att det har med p-pillerna att göra, man får ofta stora blödningar i början när man använder det.. Men sen så blir det jämnare och regelbunden efter ett tag.


   
SvaraCitera

UM - Vi censurerar dina inlägg genom att ta bort dom

[tired]


   
SvaraCitera

Det är bieffekt utav akut-pilleret, det är dina små ägg som losnar. Det är normalt.

Blöda för p-piller är också vanligt. Bieffekterna slutar efter (vanligtvis efter 3 månader).

anna_9998:

dagen så blöder det jätte mycket och kommer stora blodklumpar varje timme, får byta skydd hela tiden. Brukar använda tampong, men


   
SvaraCitera

Det är vanligt att man blöder mycket/får oregelbundna blödningar i samband med att man äter p-piller - jag tycker som "enhimmelskdrog" boka en tid hos BM om du känner dig osäker, eller pröva Cyklo-F (finns receptfritt på apoteket)

Jag tror dock inte att du är gravid. [smile]


   
SvaraCitera