Aviseringar
Rensa alla

bloggande unga mammor


Ämnesstartare

Knarko:

Om nu tjejen inte mår bra psykiskt så borde hon förmodligen kunna få hjälp att komma till t.ex BUP?

hon verkar redan gå till bup?

Knarko:

ett annat hem för ungen vissa tider/dagar?

MIN personliga åsikt är att det är jobbigt för barn med flera hem. Mvh erfaren

Knarko:

soc kan hjälpa en del med ungar iaf.

kan de säkert men aldrig märkt av.

Knarko:

Morsan kanske är ett psykfall?

då borde ju inte soc lagt ner fallet liksom.

Ok, stör mig inte jättemycket på att det anmäldes till soc, tycker dock att facebookgruppen var ett hemskt och onödigt initiativ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

hon verkar redan gå till bup?

har som sagt ej läst 🙂
gör hon det så är det väl förhoppningsvis bra och det ger resultat.

Postorderhoran:

MIN personliga åsikt är att det är jobbigt för barn med flera hem. Mvh erfaren

olika från fall till fall, vilket du säkert vet, men det kan underlätta en hel del för ungen om ens biologiska hem är pain-in-the-ass tror jag nog.

Postorderhoran:

kan de säkert men aldrig märkt av.

tänkte mest på att avlasta föräldern/föräldrarna.
de ska kunna erbjuda sådana tjänster att kunna ta hand om barnen i ett antal timmar så att föräldrarna kan göra det de ska.

Postorderhoran:

tycker dock att facebookgruppen var ett hemskt och onödigt initiativ.

anmäl gruppen då 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

anmäl gruppen då 🙂

det är redan gjort, dock ej av mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

Vad ger dom rätten att göra det?

Bättre att anmäla en gång för mycket än en gång för lite. Tycker Danmark har fint system där soc automatiskt har kontakt med unga mödrar och ser hur läget är. Hon la ju ut bilder där hon skadad sig själv och det var la efter det som folk anmälde?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Bättre att anmäla en gång för mycket än en gång för lite. Tycker Danmark har fint system där soc automatiskt har kontakt med unga mödrar och ser hur läget är. Hon la ju ut bilder där hon skadad sig själv och det var la efter det som folk anmälde?

ok tror jag ej visste riktigt själv vad jag menade i första inlägget

menade nog också att det är dumt av dem att tycka att hon är en usel mor etc etc bara för sådant. Jag menar. Även en uppmärksamhetssökande emo kan ju vara duktig på att mata, byta blöjor och krama.

vill de som tycker att hon skriver för lite om ungen att uppdateringarna ska se ut såhär istället?

HEJ BLOGGEN
Nu har jag precis bytt blöja på kelly
Den va full av diarre, lite ofräscht men sånt får man ta som småbarnsförälder!!!
Image
Vilka blöjor tycker ni bloggläsare funkar bäst mot sånt härnt bajs? Använder pampers just nu men är inte ritkigt nöjd...

Puss
ungmamma_15


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krysset är 1 st nedbajsad blöja för er som icke ser


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JA GILLAR UNGA BLOGGANDE MAMMOR


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet inte så mycket om henne, men det måste finnas betydligt sämre föräldrar som socialen borde lägga sin tid på istället. Alkoholister, föräldrar som slår sina barn, sjuka föräldrar som inte är kapabla till att ta hand om sina barn ordentligt, osv.
Visst, hon är bara 15/16 år men pojkvännen är delaktig och hon har en familj som ställer upp och hjälper till, vad jag har läst iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som med allt så finns det alltid någon underlig människa som inte resonerar som vanliga människor gör och måste göra en väldigt stor grej av något.

Postorderhoran:

Lider ungen någon risk (större än andra barn med "vanliga" mammor) till en otrygg uppväxt?

Att tösen är 14 år borde säga sig själv att det finns en större risk att barnet far illa ut. Hon är inte fullvuxen och därmed inte mogen i sinnet. Men det finns fler variabler att räkna in, att en god mentor i form av hennes mamma är med på vägen är ganska positivt och något som inte alla har.


   
SvaraCitera

Lethuc:

Som med allt så finns det alltid någon underlig människa som inte resonerar som vanliga människor gör och måste göra en väldigt stor grej av något.

Fin beskrivning av dig själv, faktiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

Fin beskrivning av dig själv, faktiskt.

Haha jaså säger du det så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pojkvännen heter kevin, detta borde diskvalificera henne från vårdnad för alla levande varelser.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

Läste typ tre kommentarer på ett av hennes inlägg där hon undrar varför folk ska bry sig om andras liv, där förstår man i alla fall varför folk har reagerat så starkt och valt att agera.

Tror jag läst samma kommentarer och jag fattar ändå inte varför folk reagerat så starkt..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Tror jag läst samma kommentarer och jag fattar ändå inte varför folk reagerat så starkt..

precis

hon bloggar ju inte direkt om "idag var jag ute och söp med vännerna och kelly va med så klart <3" eller liknande.

Dagens samhälle saknar hyfs!


   
SvaraCitera

då ska dom se "teen mom" på MTV


   
SvaraCitera