Aviseringar
Rensa alla

Blondinbella olovlig på denna sida?


Ämnesstartare

Tidigare idag länkade jag till ett inlägg av Blondinbella om näthat som blev raderat.

Får man inte göra trådar om Blondinbella eller hur ser reglerna ut?


   
Citera
Ämnesstartare

xisco:

hejhej

vänligen skänk lite klarhet i ämnet


   
SvaraCitera
mynona

hon kanske googlade sig själv, upptäckte din tråd och bad om att den skulle tas bort [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vafan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

antagligen pga på det sättet den pekade ut rödinga på. med bild osv.

enligt datainspektionen är detta dock tillåtet

http://www.datainspektionen.se/lagar-och-regler/personuppgiftslagen/publicering-...

Dock handlade inte inlägget om och tråden i sig var inte utpekande. Man skulle lika gärna kunnat moderera inläggen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

slutar aldrig att förvånas


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

menade att han syntes med bild och skrift. han anmälde väl tråden själv, eller så tyckte någon att han hängdes ut

ser inte hur det skulle hänga ut någon, inlägget i fråga skrevs på en öppen grupp om jag förstått det rätt och att folk valde att beskylla våra användare för detta smaklösa inlägg är beklagligt, men då kan man moderera de inläggen istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DAN DU MÅSTE SLUTA NÄTHATA


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

ser inte hur det skulle hänga ut någon, inlägget i fråga skrevs på en öppen grupp om jag förstått det rätt och att folk valde att beskylla våra användare för detta smaklösa inlägg är beklagligt, men då kan man moderera de inläggen istället.

han eller någon ville väl ej att det skulle visas annat än i den grupp1


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

han eller någon ville väl ej att det skulle visas annat än i den grupp1

Det är något man kan ta med Blondinbella, som dock inte bröt mot lagen om nu datainspektionens tolkning är korrekt.

dazed:

DAN DU MÅSTE SLUTA NÄTHATA

flåt ska ge meejj [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Tycker det är dåligt av Bella som är en så pass känd person att hänga ut en privatperson.

Tycker man gott kunde ha censurerat, ja, men kan inte säga att det är värre än inlägget från början.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Tycker det är dåligt av Bella som är en så pass känd person att hänga ut en privatperson.

det får man räkna med om man näthatar mot någon.
nu skrev han ju inte ett mail till henne, men syftar på andra nåthatare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Det är något man kan ta med Blondinbella, som dock inte bröt mot lagen om nu datainspektionens tolkning är korrekt.

kanske inte ville synas p um bara


   
SvaraCitera

isola:

det får man räkna med om man näthatar mot någon. nu skrev han ju inte ett mail till henne, men syftar på andra nåthatare.

Sant, jag stödjer inte näthatet på något sätt måste jag bara påminna om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

kanske inte ville synas p um bara

De berörda inläggen som gjorde den slutsatsen kunde lika gärna ha modererats enligt mig.


   
SvaraCitera