Aviseringar
Rensa alla

Blondinbella: "Karl-Bertil Jonsson är dåtidens AFA"


Ämnesstartare

– Kapitalismen får folk att arbeta. Man ska sträva efter att alla ska få arbete, man kan inte förvänta sig att samhället ska finnas där jämt. Du är din egen lyckas smed.

Väldigt intressant resonemang flickan har!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

respons:

Hur har de verkat överklass?

Dyra märkeskläder.

respons:

Vilken stad?

Håller jag för mig själv.

Rödingajävel:

Och du vet att dessa var organiserade i AFA, eller nån annan autonom vänstergrupp? AFA brukar ju knappast vara öppna med sina identiteter så har jävligt svårt att tro att en random som dig skulle ha träffat ett "tiotal" AFA-aktivister, som alla dessutom var överklass. Du ljuger uppenbarligen.

Ni är inte så hemliga som du tycks tro, eller stängda för den delen.

Rödingajävel:

Ja, och ingen av de andra i Lund/Malmö är heller överklass. Till skillnad från dig vet jag vad jag pratar om eftersom att jag faktiskt känner personerna. Du vill bara sprida lögner.

Eller så är det du som sprider lögner. Lättare att få sympatier bland folket om man är en stackars proletärer, hade inte klingat lika bra om ni sa att ni var ett gäng överklassungar. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blodröd:

Dyra märkeskläder.

Bra resonemang där hörru. Hälften rackar ju sina kläder och andra hälften lägger halva sin lön på dem, hur betyder kläderna att man automatiskt har rika föräldrar. :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blodröd:

Dyra märkeskläder.

Själv brukar jag dock köpa mina kläder, har du en inkomst på över 5000 i månaden (vilket de flesta proletärer har) så kan du ofta köpa åtminstone ett dyrare klädesplagg i månaden ifall du snålar med annat.

Blodröd:

Ni är inte så hemliga som du tycks tro, eller stängda för den delen.

Uppenbarligen är vi det med tanke på hur värdelös koll du har. Men du, återkom när du har bevis istället för rykten så kommer du ha lite tyngd bakom dina påståenden. Just nu är vi två som sagt emot dig och som båda har några tusental gånger bättre koll än dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

respons:

Bra resonemang där hörru. Hälften rackar ju sina kläder och andra hälften lägger halva sin lön på dem, hur betyder kläderna att man automatiskt har rika föräldrar. :S

Nu syftade jag på ungar i 16-18 åldern.

Rödingajävel:

Uppenbarligen är vi det med tanke på hur värdelös koll du har. Men du, återkom när du har bevis istället för rykten så kommer du ha lite tyngd bakom dina påståenden. Just nu är vi två som sagt emot dig och som båda har några tusental gånger bättre koll än dig.

Två killar/tjejer på internet säger att det är så, då är det sant. Hehe. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blodröd:

Nu syftade jag på ungar i 16-18 åldern.

90% av de afa-människor jag har träffat har varit mellan 20 och 30. Du måste bo långt ut i höllebölle för att ha råkat på tio pers som alla öppet kallar sig antifa och dessutom är brats. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blodröd:

Två killar/tjejer på internet säger att det är så, då är det sant. Hehe. [rolleyes]

Två killar/tjejer som är en del av den autonoma vänstern uttalar sig om den, vs. ett random internettroll. Jag vet ju vem jag skulle lagt mina pengar på i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blodröd:

Dyra märkeskläder.

Varför kan man inte vara vänster och ha dyra märkeskläder? Varför kan man inte vara vänster och vara medelklass? (överklass förstår du ju själv absolut är att överdriva)


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

Vem syftar du på då? Karl-Bertil Jonsson arbetar på Posten så han är ju knappast överklass

Eh, hans farsa är ju varuhusdirektör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spartakus:

Blondinbella går på Kafé 44:

Festligt att man inte fattar på egen hand att päls kanske inte är så populärt på ett vegocafé.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker att ni ska vara lite snällare mot stackars blondinbella.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

Vad tycks?

Blondinbella har båda rätt och fel i hennes uttalanden. Hon beklagar sig över program med en stark sociaistisk underton fortfarande sänds i våran statstelevision, vilket jag tycker är helt berättigad kritik. Barnprogram ska vara opolitiska, neutrala. Inte för att fostra ungar att tänka så som etablissemanget vill att man ska göra.

Hon har dock helt fel i liknelsen med AFA. För det AFA sysslar med är att ge sig på alla som inte tycker som dem. Man hotar, outar och misshandlar folk för att dom har andra åsikter än dem. Dom stävjar yttrandefriheten och för det bör dem ses som vedervärdiga och som terrorister. Inte för att jag är så familjär med Karl-Bertil, men jag tror knappast att han gick runt och spräckte rutor hos dom hemska och lönnfeta kapitalisterna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spartakus:

Eh, hans farsa är ju varuhusdirektör.

Jaha oj. Det visste jag inte. Googlade bara och såg på Wikipedia att han jobbade på Posten. [crazy] Då tar jag tillbaka det om att han är arbetarklass.

Sming:

Inte för att jag är så familjär med Karl-Bertil, men jag tror knappast att han gick runt och spräckte rutor hos dom hemska och lönnfeta kapitalisterna.

Uppenbarligen är du inte särskilt familjär med AFA heller då de inte gör något sånt. AFA attackerar organiserade fascister. Svenskarnas Parti, Fria Nationalister, Nordisk Ungdom, Nationaldemokraterna, Muhammed Omar och hans gäng, osv. AFA sysslar med antifascism, inte antikapitalism (även om man är anarkister/kommunister och därmed antikapitalister).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

Uppenbarligen är du inte särskilt familjär med AFA heller då de inte gör något sånt

Nu tror jag du missförstod mig. Jag menade aldrig att AFA skulle gå runt och spräcka kapitalisters fönster, jag drog bara en parallell mellan dom båda exemplen. Det är lite svårt att förklara, tror det finns ett ord för det jag försöker att antyda, men inte för att jag kan det.


   
SvaraCitera