Aviseringar
Rensa alla

Bluray men ej hd-tv


Ämnesstartare

Blir det någon skillnad i bildkvalitet jämfört med vanlig dvd på samma tv då? Kan tillägga att jag har en typ "vanlig" platt-tv från samsung, men antar att det inte spelar någon roll [wink] sitter och kollar just nu på en bluray film och kan ju inte säga att jag ser nån skillnad iaf.


   
Citera

tangled up in bluray.


   
SvaraCitera

ninjagrisen:

vanlig dvd

Om din TV är HD-ready så borde det bli skillnad. En något nyare TV från Samsung borde vara HD-ready...

Eller så ser du helt enkelt skillnad. Syrran tyckte det knappt var skillnad mellan DVD och FullHD... [zzz]


   
SvaraCitera

Är pizza gott om man äter det ur stjärten på en gris?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Om din TV är HD-ready så borde det bli skillnad. En något nyare TV från Samsung borde vara HD-ready...

Nej, det är den inte. Undrade ju med en ej hd-tv, den är inte heller HD-ready. Skiter egentligen i vilket, blu-ray kom med min ps3 och har köpt en blu-ray film för 79 spänn haha, enbart för att se om det var något speciellt.

oggelgoggel:

Är pizza gott om man äter det ur stjärten på en gris?

Kanske, har aldrig testat. Men skulle inte tro det.


   
SvaraCitera

ninjagrisen:

Nej, det är den inte. Undrade ju med en ej hd-tv, den är inte heller HD-ready.

Då är det ingen skillnad nej. Du måste ha en tv som stödjer 1080i samt ha en hd-kabel till din ps3a.


   
SvaraCitera

ninjagrisen:

Kanske, har aldrig testat. Men skulle inte tro det.

är du fortfarande ihop med nederländaren [smile] kommer ihåg gamla tider [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Då är det ingen skillnad nej. Du måste ha en tv som stödjer 1080i samt ha en hd-kabel till din ps3a.

Tack för bra svar, bara det jag ville veta! Och det var ungefär vad jag trodde också.

Maxwinner:

är du fortfarande ihop med nederländaren [smile] kommer ihåg gamla tider [love]

Haha, det är jag minsann. Du får väl ta dig in på msn nån dag så vi kan snacka lite gamla tider 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men vad är upplösningen på din tv då?...
Och vilka ingångar har du på den? Om du kopplar den via scart så får du självklart ingen bättre bild, men det låter konstigt om du skulle ha en platt-tv utan vare sig DVI, HDMI eller komponent.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

k1337oris:

via scart

Nej, använder röd/vit/gul. Men eftersom att den inte är HD-ready så.


   
SvaraCitera

ninjagrisen:

Haha, det är jag minsann. Du får väl ta dig in på msn nån dag så vi kan snacka lite gamla tider 😉

min msn (och spotify) har slutat fungera [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maxwinner:

min msn (och spotify) har slutat fungera [n]

haha illa, vafan gör du med din dator hela tiden? 😛 Hänger du fortfarande på QTA eller?


   
SvaraCitera

ninjagrisen:

Hänger du fortfarande på QTA eller?

ne, glömt bort lösenordet [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ninjagrisen:

Nej, använder röd/vit/gul. Men eftersom att den inte är HD-ready så.

Men wtf? Varför gör du det? Det är för fan komposit, sämre än scart...

Återigen, vad har du för ingångar på tv:n?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

k1337oris:

Men wtf? Varför gör du det? Det är för fan komposit, sämre än scart...

scart är upptagen för vhs och kan inte koppla in den nån annanstans. Och har ju fan bara dom två att välja på [confused]

k1337oris:

Återigen, vad har du för ingångar på tv:n?

Asså jag vill inte låta otacksam men vet inte varför du behöver veta det? Har redan fått svar på min fråga. Plus jag tror fan bara jag har scart, gul/röd/vit och antennuttag. Asså jag har inte nyaste tv:n, den har några år på nacken 😛 Och ännu en gång, den är inte hd-ready eller liknande.

Maxwinner:

ne, glömt bort lösenordet [cute]

haha fan va illa du är max. be om nytt? seb är ju alltid gullig me sånt 😉


   
SvaraCitera