Aviseringar
Rensa alla

Blyg tjej?!


Ämnesstartare

Hej alla där ute. Jag har ett problem..jag är ganska blyg. Okej, väldigt blyg.
Det kan vara ganska svårt att hålla uppe en konversion med mig och jag kan tolkas som ganska dryg och osocial vilket jag absolut inte vill.

Dock är jag inte alls blyg med mina vänner (de få jag har) men när tex någon i klassen som jag inte umgås med tar kontakt och pratar med mig, fryser jag bara ut dem!! Vad är det för fel på mig?!

I och med detta problem får jag svårt att skapa vänner..
kommer jag någonsin bli normal ?!

Finns det någon vänlig själ som kan tänka sig ge något tips om hur jag ska få bort min otroligt jobbiga blyghet ? 🙂


   
Citera
Ämnesstartare

Låter som att du kan ha socialfobi eller något dylikt. Googla botemedel. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är inget fel på dig gumman... du är bara speciell och inte som alla andra <3


   
SvaraCitera
zent
 zent

Blyga tjejer är oattraktivt men dem ska självfallet inte vara för "på" heller.. usch


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eller så är du helt enkelt inte tillräckligt intresserad av människor för att orka interagera med dem ordentligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

eller så är du helt enkelt inte tillräckligt intresserad av människor för att orka interagera med dem ordentligt

gillar detta, bra svar


   
SvaraCitera

hur gammal är du? Är själv en en extremt utåt och social tjej men var när jag var yngre väldigt blyg. Men tro mig, det går över! Allteftersom man gör saker (börjar gymnasiet, börjar extrajobba, går på jobbintervjuer gör fler och fler seriösa grupparbeten, möter människor ute på krogen osv) där man "tvingas" vara social så utvecklas man och blir tillslut det! Det gäller bara att våga säga den där extra kommentaren och inte tänka så mkt på konsekvenser som faktiskt bara finns i ens huvud 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tro det eller ej men många, t ex jag tycker mer om blyga tjejer. Jag har själv lite socialfobi så sitter lite i samma sits vågar aldrig ta första steget, har svårt att prata med annat folk än mina vänner så blir svårt å träffa nytt folk.
Men meija_s har bra poäng där det kommer förhoppningsviss bli lättare.[smile]


   
SvaraCitera