Aviseringar
Rensa alla

Blyghet


höna

Anura:

Nej. Men man vill inte känna sig utanför, därför man känner sådan osäkerhet - blyghet.

grow some balls, man[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Att du inte behöver noja så himla mycket över rasister.

Varför inte? Det är väl inte roligt att bli diskriminerad?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

höna:

grow some balls, man

Människan är en social varelse och inte kul att vara utanför pga ens etnicitet/hudfärg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blyghet är en jävla myt, det är inte blyghet ni/vi upplever utan rädsla för att antingen bli avvisad eller dömd på något sätt.

På något vis så är normen att inte uppröra folk, inte vara kontroversiell. Det är tydligen bra. Frågan är om det är ärligt.

Jag har lite svårt att svara på din frågeställning pga. det jag redan skrivit och dessutom finner jag dig väldig lättstött.

Jag vet inte vad som är fel.


   
SvaraCitera
time
 time

Anura:

Det är väl inte roligt att bli diskriminerad?

När blev du diskriminerad sist?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

När blev du diskriminerad sist?

En gång sa en person att en i vår grupp såg ful ut när vi var på föreläsning och en sa att jag var "solbränd". Sedan har min kompis berättat att svarta får inte jobb pga deras etnicitet. Vilket nog stämmer med mig.


   
SvaraCitera
time
 time

Anura:

En gång sa en person att en i vår grupp såg ful ut när vi var på föreläsning

[shake] Så en person sa att någon i er grupp var ful, men specifierade inte att det var dig han eller hon menade? Och hur är det diskriminering? Finns väldigt många personer jag inte finner attraktiva, det betyder att de inte faller i min smak - inte att jag ser ner på dem på grund av deras ursprung. Get real.

Anura:

en sa att jag var "solbränd".

Det är kanske lite taskigt, men det är inte heller diskriminering.

Anura:

Sedan har min kompis berättat att svarta får inte jobb pga deras etnicitet.

Ja, Barack Obama går ju på socialbidrag och det finns inte en enda mörkhyad i Sverige som har ett jobb.

Vad lever du i för värld? Om du inte får jobb är det väl på grund av att du inte har rätt sorts erfarenhet eller för att du framstår som väldigt lättstött och osäker, inte för att du är svart eller brun eller vad du nu än är. Det spelar ingen roll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Så en person sa att någon i er grupp var ful, men specifierade inte att det var dig han eller hon menade? Och hur är det diskriminering?

Han tittade på mig innan han sa det och hela tiden försökte peka på mig.

timeisrunningout:

Vad lever du i för värld? Om du inte får jobb är det väl på grund av att du inte har rätt sorts erfarenhet eller för att du framstår som väldigt lättstött och osäker, inte för att du är svart eller brun eller vad du nu än är. Det spelar ingen roll.

Vad lever du i för värld? Tänk så har jag den rätta kompetensen? Detta är ju NYA Sverige. Barack Obama jämförelsen var också väldigt dålig.


   
SvaraCitera
time
 time

Anura:

Tänk så har jag den rätta kompetensen?

Ja, då får du väl förhoppningsvis jobbet, förutsatt att de inte hittar någon annan som de känner att de har bättre personkemi med. Om inte chefen är en komplett idiot väljer han ju den som han tror kommer passa bäst för jobbet, inte den vite mannen över den svarte.

Anura:

Han tittade på mig innan han sa det och hela tiden försökte peka på mig.

Det ÄR taskigt, det säger jag inte, men att någon tycker du är ful har absolut ingenting med din hudfärg att göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

inte den vite mannen över den svarte.

Hur vet du detta?

timeisrunningout:

Det ÄR taskigt, det säger jag inte, men att någon tycker du är ful har absolut ingenting med din hudfärg att göra.

Jag var den enda invandrararen där och den enda svarta.


   
SvaraCitera
time
 time

Anura:

Jag var den enda invandrararen där och den enda svarta.

Om du tycker att jag är oattraktiv, är det för att jag är vit då, eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blir ju jättejobbigt att leva om man ska se konspirationer och hat överallt. Ta det lugnt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Blir ju jättejobbigt att leva om man ska se konspirationer och hat överallt.

Vi kanske borde införa en Anura-dag på UM, där alla ska konspirera och oroa sig för att vara hatade av allt och alla, och tro på allt negativt som sägs, och inget positivt såklart! [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Om du tycker att jag är oattraktiv, är det för att jag är vit då, eller?

PÅ flashback så sägs det att svarta är jätte fula.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tobbish:

Vi kanske borde införa en Anura-dag på UM, där alla ska konspirera och oroa sig för att vara hatade av allt och alla, och tro på allt negativt som sägs, och inget positivt såklart! [blush]

Skulle kanske hjälpa. Föra att få honom att förstå hur sanslöst det är.


   
SvaraCitera