Aviseringar
Rensa alla

BMI för anorexia?


Ämnesstartare

TZ Arietis:

Hur mycket man väger har väl ingenting att göra med huruvida man är anorektiker..?

word

lillalilja:

aldrig få en diagnos vid den vikten

jo, självklart!

lillalilja:

sannolikheten att en person på 100 kilo skulle dö i anorexia är alldeles för liten

Du har aldrig hört talas om näringsbrist va?

jeeees'


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om man tänker på kriterierna som är på wikipedia så har jag tydligen haft anorexi, eller i alla fall UNS. Läskigt.[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

silvrigreflex:

amenorré (minst 3 uteblivna menstruationer)

Om man är kille är det väldigt svårt att sätta ett sådant symptom?


   
SvaraCitera

Finns väl inget BMI som klassas som anorexia? Det är väl många faktorer som avgör om man har anorexia, exempelvis att man har gått ner så och så mycket på så och så lång tid, kombinerat med andra saker jag inte har någon koll på?


   
SvaraCitera

GAAHHHH. Bmi gräns för anorexi: 17.5.
Den här fråga ställs heeeela tiden, någon borde spika en tråd med fråga plus svar.

bmi över 17.5: Ingen anorexia.
Enkelt.

Det spelar ingen roll om man har ett anorektiskt tänkande, väger man över 17.5 så har man inte anorexia, efter som att det är en både psykisk och fysisk sjukdom.

Jag blir trött på att läsa alla "hej, jag har anorexia fast är inte underviktig finns det någon annan som mig?" neeej, du har fucking inte anorexi om du är normalviktig, punk. Dessutom så kan man inte diagnosera sig själv.

jag ser inte heller det sjuka i det, såklart att man måste skilja på dom som lider av undervikt och dom som har en hälsosam vikt. Vikten HAR en stor betydelse i behandlingen.

att man har ett bmi under 17.5 behöver inte heller betyda att man är anorektiker, det finns flera kriterier man måste möta.
Vilka? http://www.justfuckinggoogleit.com/

17.5 17.5 17.5 17.5 17.5........GOT IT?

tack för mig.


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Om man är kille är det väldigt svårt att sätta ett sådant symptom?

Som sagt, det finns flera olika symptom som diagnosen ställs på + att det för killar finns symptom rörande spermieproduktionen

silvrigreflex:

osv

Kanske missade du att jag skrev detta.......


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mycket skitsnack, som vanligt.


   
SvaraCitera

Jag har BMI 15 och jag har inte anorexi. Har haft under 13 som minst men har lyckats lägga på mig lite. Man kan inte mäta hur anorektisk man är genom att kolla på BMI-värdet, duh.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lillalilja:

Vart går gränsen egentligen?

"Normal" BMI börjar på 18,5, då är man ändå på gränsen till undervikt. Anorexi är ju självklart så mycket mer än BMI, folk som är naturligt smala har ju också låg BMI. Man räknar från 17,5 och neråt, under 14 är riktigt illa och då krävs inläggning på sjukhusvård. Att du utgår från att bara ditt BMI ger dig anorexia så har du fel, självsvält, störd kroppsuppfattning, besatt av sin vikt och förlorad mens är starka faktorer. Så länge du äter ordentligt och bra ska du inte oroa dig![smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bloodflowers:

Jag hade ett bmi på 14,

Hjälp! Har du fortfarande det? Nog för att du är smal, men det hade jag inte gissat! :O


   
SvaraCitera

BMI 16 klassas som anorexi tror jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Entr0py:

Det spelar ingen roll om man har ett anorektiskt tänkande, väger man över 17.5 så har man inte anorexia, efter som att det är en både psykisk och fysisk sjukdom.

Men man måste ha det psykiska för att ha det fysiska. Det finns folk som är smala av naturen och inte kan gå upp fast dom äter som häster, dom har inte anorexia.


   
SvaraCitera

lill_Nallie:

Men man måste ha det psykiska för att ha det fysiska. Det finns folk som är smala av naturen och inte kan gå upp fast dom äter som häster, dom har inte anorexia.

jaaa, jag är inte dum. om du hade läst hela mitt inlägg hade du sett att jag skrev det. Ignore min irriterade ton by the way, jag är på dåligt humör och det går ut över fel människor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Hjälp! Har du fortfarande det? Nog för att du är smal, men det hade jag inte gissat! :O

Nej, nu har jag ett bmi på 21 eller någonting sådant. [cute] Mat är bra osvosv..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bloodflowers:

Nej, nu har jag ett bmi på 21 eller någonting sådant. [cute] Mat är bra osvosv..

Mat är meget bra.


   
SvaraCitera