Aviseringar
Rensa alla

Bo kollektivt - erfarenheter?


Ämnesstartare

kukoxo:

tack, annars tänkte jag gå in i någon affär, ta på mig en blöja där och gå ut. slipper dra misstankarna till mig

du kan lämna tillbaks den när du använt den och säga att det var bajs i den. kräva en ny i utbyte. då behöver du bara köpa en blöja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men då måste jag till en ny affär varje gång? kom på något smidigare

Leijonsparf:

du kan lämna tillbaks den när du använt den och säga att det var bajs i den. kräva en ny i utbyte. då behöver du bara köpa en blöja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:
men då måste jag till en ny affär varje gång? kom på något smidigare

nej, du kan gå till samma affär. när de säger ifrån efter ett par gånger så får du ett hysteriskt utbrott och skriker att de är rasister. sen kommer de inte våga säga ifrån mer. gratis blöjor!

men annars kan det vara bra om du skaffar en frys på rummet. en frysbox, som öppnas uppåt. då kan du bajsa i den, så fryser det och du slipper lukten. sen när den är full kör du tillbaks den till elgiganten och kräver en ny då den första var full av exkrementer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

nej, du kan gå till samma affär. när de säger ifrån efter ett par gånger så får du ett hysteriskt utbrott och skriker att de är rasister. sen kommer de inte våga säga ifrån mer. gratis blöjor!

men annars kan det vara bra om du skaffar en frys på rummet. en frysbox, som öppnas uppåt. då kan du bajsa i den, så fryser det och du slipper lukten. sen när den är full kör du tillbaks den till elgiganten och kräver en ny då den första var full av exkrementer.

hmm det kan fungera. har alltid velat dra fram rasistkortet, men inte haft tillfället

det där med elgiganten lät för komplicerat. har ej fysiska styrkan för att bära på saker som väger mer än 3kg.  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När jag bodde kollektivt hade jag eget rum och egen toa, man kom in i hallen i lägenheten, sen var det en dörr till och in dit bodde jag (som en utbyggnad typ) sen var resten av lägenheten som en vanlig lägenhet, jättekonstigt i alla fall. Sen bodde det fyra stycken till, en mexikanare med lite svårigheter med språket så undvek oss helst tvärr 🙁 men han studerade och arbetade här så han var inte hemma så ofta heller, sen en högskoleelev som nog tyckte jag var konstig (hon skulle på fest en gång och undrade om jag kunde hjälpa henne sminka sig och jag visste inte hur jag skulle göra för vågade inte röra henne typ och min sociala kompetens var ännu värre då Ledsen), o sen en gammal dam som ägde lägenheten från början (visade sig att hon var typ lite alkoholpåverkad typ hela tiden så var ej så kul när hon var hemma) och så slutligen en till högskoleelev som också arbetade så vart inte hemma så mycket heller 
vi delade i alla fall på typ kök, sen hade näsan alla en varsin tv inne på sitt egna rum, två av de andra hade handfat på deras rum med vet jag. Annars delade vi på dusch tvättmaskin också. Vi delade på städschema typ, en vecka var och då skulle man göra lite så som moppa golv typ och inskaffa något gemensamt, typ diskmedel. Jag önskar lite att tantan inte varit där, hon ställde ofta till det med saker och betedde sig konstigt, så flyttade därifrån redan efter ett halvår för trivdes inte med hennes närvaro, men annars var det väl en trevlig upplevelse 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vi hade en varsin hylla i kylen, frysen och skafferiet och lagade vår egna mat 
tantjäveln stal min kyckling en gång, pikade henne och sen låg det en ny i min frys 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:
vi hade en varsin hylla i kylen, frysen och skafferiet och lagade vår egna mat 
tantjäveln stal min kyckling en gång, pikade henne och sen låg det en ny i min frys 

Fina inlägg! Kommer bo med med max 6 år äldre. Är yngst Så tantproblem e inget jag förväntar mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vill verkligen o i ett kollektiv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mahalageasca:
vill verkligen o i ett kollektiv

Vrf?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:

Vrf?

för att jag vill ha jättenära till att umgås med människor pga klarar inte av o fixa d sj så ofta typ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mahalageasca:

för att jag vill ha jättenära till att umgås med människor pga klarar inte av o fixa d sj så ofta typ

Aslätt o hitta o billigt. Bo kollo!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:

Aslätt o hitta o billigt. Bo kollo!!

aa fattar inte vrf jag inte gjort d ofkfhgmsf  apafndlf ddadl 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mahalageasca:

aa fattar inte vrf jag inte gjort d ofkfhgmsf  apafndlf ddadl 

Lugnt du kan göra d i framtiden tills dess!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo: Lugnt du kan göra d i framtiden tills dess!

måste vara ett kollektiv med ba kompisar/sköna människor dock sjukt kefft annars


   
SvaraCitera