Aviseringar
Rensa alla

Bo minimalistiskt i en husbil


Det finns ju små husbilar, stora husbilar och MEGASTORA husbilar. Skulle nog kunna tänka mig att bo upp till ett år i en MEGASTOR husbil förutsatt jag jag hade el, vatten o avlopp och fiber (internet) in i bilen. 


   
SvaraCitera

Under någon dag, ja. Men leva så där?
Hell to de nah.


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

Skulle funka tillfälligt, dock aldrig permanent. Då bor jag hellre på en båt.


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

stoner:
Det finns ju små husbilar, stora husbilar och MEGASTORA husbilar. Skulle nog kunna tänka mig att bo upp till ett år i en MEGASTOR husbil förutsatt jag jag hade el, vatten o avlopp och fiber (internet) in i bilen. 

Ska man ha en megastor husbil, då vore fint med inbyggt garage så kan ha med en bil eller motorcykel.
Den på bilden är en Scania.
royal_eagle_1.jpg


   
SvaraCitera

Ice:

Ska man ha en megastor husbil, då vore fint med inbyggt garage så kan ha med en bil eller motorcykel.
Den på bilden är en Scania.
royal_eagle_1.jpg

Exakt, det var något i den stilen jag själv skulle kunna tänka mig att bo i. Nu snackar vi HUSBIL.  Hjärta


   
SvaraCitera

Ice: Skulle funka tillfälligt, dock aldrig permanent. Då bor jag hellre på en båt.

Nackdelen med båt är att det blir för gungigt. Vi går snart en höst och vinter till mötes då har det en förmåga att blåsa i Sverige och detta gungande dygnet runt är inget jag uppskattar. Jag blir liksom "gungig i hjärnan" och det är inte så roligt.

Även när jag går iland så fortsätter gungningarna i hjärnan. Ledsen


   
SvaraCitera
Berit

stoner:

Nackdelen med båt är att det blir för gungigt. Vi går snart en höst och vinter till mötes då har det en förmåga att blåsa i Sverige och detta gungande dygnet runt är inget jag uppskattar. Jag blir liksom "gungig i hjärnan" och det är inte så roligt.

Även när jag går iland så fortsätter gungningarna i hjärnan. Ledsen

Då löser mam det genom att båta till afrika Blink


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

stoner:

Nackdelen med båt är att det blir för gungigt. Vi går snart en höst och vinter till mötes då har det en förmåga att blåsa i Sverige och detta gungande dygnet runt är inget jag uppskattar. Jag blir liksom "gungig i hjärnan" och det är inte så roligt.

Även när jag går iland så fortsätter gungningarna i hjärnan. Ledsen

De små båtarna som försvaret använder till spaning borde funka.


   
SvaraCitera

Då har jag hellre en stuga i skogen.


   
SvaraCitera

stoner:

 Nu snackar vi HUSBIL.  Hjärta

Bilhus* Mycket glad


   
SvaraCitera

Ja det skulle jag. Själv har jag inte körkort så det vore omöjligt, om jag inte skulle sällskapa tillsammans med någon då. Annars om jag fått ärva eller vinna någon prissumma så hade jag genast gett mig ut på vandring mot Finland osv. Eller kanske till våren iallafall.


   
SvaraCitera

vonKissekatt:
Idag har vi möjligheten att vara mer materialistiska, isolerade och uppkopplade - vilket inte har endast fördelar. Någon länkade mig

denna instagram från en SR-medarbetare som sålt allt och köpt en husbil att åka runt i.
Skulle du kunna leva så här? 

Skulle du kunna tänka dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crysilis:

Skulle du kunna tänka dig?

som experiment ja. skulle kanske känna mig iakttagen dock. men det beror ju på var man ställer bilen. 


   
SvaraCitera

Skulle nog kunna bo i en stor husbil faktiskt. Verkar soft.


   
SvaraCitera