Aviseringar
Rensa alla

Bo på gatan?


Ämnesstartare

Ska gå en linje i höst som ligger en bra bit härifrån, därför tvingas jag flytta. Grejen är att jag inte har nånstans att bo, det finns inga lägenheter (bara dyra som säljs för typ 3 miljoner och det har jag inte).

Betyder detta att jag kommer att tvingas bo på gatan? 🙁 Eller ska jag bo i tält? Och jag känner inte en enda kotte jag kan bo hos, förutom en man och en kvinna som nog inte vill ha mig hemma i deras lägenhet. (Men det finns ju ett rum ledigt, och det vet jag. Och jag borde få bo där, för jag är snäll ochså. Och skötsam. [mad] Jag kan betala hyra!)

Nä men äh, vad ska man göra egentligen? Och jag ska inte gå nån annan linje eftersom jag verkligen vill gå denna och det är ändå för sent att söka på nytt nu vad jag vet.

.. Tänkte om.. det finns någon människa där ute som kan pigga upp mig lite med nån bra idé! [smile]


   
Citera
Ämnesstartare

finns det inga studentlägenheter?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

finns det inga studentlägenheter?

Nej. Hittade bara EN lägenhet med rimligt pris (3000/månad) och den hyrs endast ut t.o.m oktober, så då lär jag väl vara hemlös efter det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan du inte åka buss/tåg dit och bo kvar hemma? eller är det för långt? [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miuuw:

Nej. Hittade bara EN lägenhet med rimligt pris (3000/månad) och den hyrs endast ut t.o.m oktober, så då lär jag väl vara hemlös efter det.

vad dåligt [shake] tycker du ska fråga den där mannen och kvinnan om inte du kan få vara inneboende [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du säger vilken stad det är så kanske jag kan hitta något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

Kan du inte åka buss/tåg dit och bo kvar hemma? eller är det för långt?

Tyvärr, är ca 4-5h bort.

enhimmelskdrog:

tycker du ska fråga den där mannen och kvinnan om inte du kan få vara inneboende

Ja, det är min mammas sambos syster + hennes man. Har fått sova där förut, men att BO där..? Det skulle ju typ vara som om de adopterade mig. [crazy]

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

Om du säger vilken stad det är så kanske jag kan hitta något.

Gustavsberg/Värmdö ska det väl helst vara.. Hade egentligen planer på att flytta till Västerås (kollat upp lägenhet och allt) men det blev tyvärr inte så och har en månad på mig nu att bestämma mig hur jag ska göra. Damn.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Och Nacka är ok också.. Något som inte ligger alltför långt ifrån iaf. Blir ju jobbigt att pendla egentligen men men.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miuuw:

Och Nacka är ok också.. Något som inte ligger alltför långt ifrån iaf. Blir ju jobbigt att pendla egentligen men men.

vandrarhem? Fast jag rekommenderar dig att inte flytta, det kommer bli jobbigt för dig[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miuuw:

Gustavsberg/Värmdö ska det väl helst vara.. Hade egentligen planer på att flytta till Västerås (kollat upp lägenhet och allt) men det blev tyvärr inte så och har en månad på mig nu att bestämma mig hur jag ska göra. Damn.

Synd, finns väldigt många möjligheter till lägenheter där.

Iallafall så finns det en lista här:
http://www.jagvillhabostad.nu/index.php?sid=1&pid=79

Finns specifika bostadsförmedlingar för vanliga bostäder i Värmdö, men det kanske finns bostäder där genom studentbostadshemsidorna också.

Har du kollat på blocket?


   
SvaraCitera

Pendla?

Kanske borde leta ställen i närheten om det inte finns just där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KannibalKocken:

vandrarhem?

Åh nej..

KannibalKocken:

Fast jag rekommenderar dig att inte flytta, det kommer bli jobbigt för dig

För jobbigt..? Nej. Enda problemet är att just hitta boende, men när jag väl har det är det inte jobbigt. [smile]

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

Har du kollat på blocket?

Ja.

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

Iallafall så finns det en lista här:
http://www.jagvillhabostad.nu/index.php?sid=1&pid=79

Jag har redan kollat lite där, ska kolla lite noggrannare. Men liksom, skitdåligt att det inte finns studentboende i närheten! [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miuuw:

För jobbigt..? Nej. Enda problemet är att just hitta boende, men när jag väl har det är det inte jobbigt. [smile]

Det är precis boendet som kommer bli jobbigt. Du ska gå i skolan i tre år. Tänk om du endast hittar en bostad för under en kort period.. Kommer bli stressigt, men wth, va vet jag [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miuuw:

Ja, det är min mammas sambos syster + hennes man. Har fått sova där förut, men att BO där..? Det skulle ju typ vara som om de adopterade mig.

haha neje, inte om du typ bara är på ditt rum och fixar egen mat och så [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lägg ut en annons på blocket samt kolla regelbundet vad som dyker upp för annonser, det gäller att vara snabb. Du bör kunna få tag på ett rum med egen ingång eller att bo som inneboende, åtminstone i Nacka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KannibalKocken:

Det är precis boendet som kommer bli jobbigt. Du ska gå i skolan i tre år. Tänk om du endast hittar en bostad för under en kort period.. Kommer bli stressigt, men wth, va vet jag

Mm.. Åh, vad jobbigt detta är! [sad]

enhimmelskdrog:

inte om du typ bara är på ditt rum och fixar egen mat och så

Tror inte jag skulle få det ändåså. Skulle kännas lite.. påträngande sådär, även fast det iofs hade varit rätt nice att bo där. Men mamma skulle nog på sätt och vis tycka det var en bra idé, hon vill ju att någon ska "ha koll på mig". [party] Men dom skulle nog inte gilla det.

Åh, detta går ju inte! Jag tar livet av mig! [cry][crazy]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

grönslick:

Lägg ut en annons på blocket samt kolla regelbundet vad som dyker upp för annonser, det gäller att vara snabb. Du bör kunna få tag på ett rum med egen ingång eller att bo som inneboende, åtminstone i Nacka.

Grejen är att jag bara har typ två-tre veckor på mig. Jag brukar kolla Blocket nästan varje dag nu för tiden..


   
SvaraCitera