Aviseringar
Rensa alla

Bo på gatan?


Ämnesstartare

Miuuw:

Åh, detta går ju inte! Jag tar livet av mig!

men asså, nånstans måste du ju bo [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

men asså, nånstans måste du ju bo

Mjo. [shake]

http:/​/www.blocket.se/stockholm/Ljus__fin_lagenhet_22250726.htm?ca=9&w=3
Denna låter väl bra. Dock står det inget om månadshyra osv. Ska mejla! Finns i Nacka. Åh, hoppas att den finns kvar, annars gråter jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miuuw:

Grejen är att jag bara har typ två-tre veckor på mig. Jag brukar kolla Blocket nästan varje dag nu för tiden..

Ok men du kan väl bo ett tag hos din mammas sambos syster medan du letar annat. Det är faktiskt lättare om du själv lägger ut en annons (du behöver ju inte ange telefonnummer). Jag vet hur det är, har flyttat 4 gånger på ett år men har nu äntligen ett mer permanent boende så det går...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miuuw:

Denna låter väl bra. Dock står det inget om månadshyra osv. Ska mejla! Finns i Nacka. Åh, hoppas att den finns kvar, annars gråter jag.

annars kan du ju kanske bo hos dom där bekanta medan du letar efter ett annat place. det borde ju gå [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grönslick:

Ok men du kan väl bo ett tag hos din mammas sambos syster medan du letar annat. Det är faktiskt lättare om du själv lägger ut en annons (du behöver ju inte ange telefonnummer). Jag vet hur det är, har flyttat 4 gånger på ett år men har nu äntligen ett mer permanent boende så det går...

enhimmelskdrog:

annars kan du ju kanske bo hos dom där bekanta medan du letar efter ett annat place. det borde ju gå

Ja, det kan jag ju såklart. 🙂 Men jag tror inte dom vill ha mig där för länge, speciellt eftersom jag ju inte har någon aning om hur lång tid det kan ta tills jag hittar boende.. Vissa studentlägenheter i Nacka t.ex är det ett års kötid? Men jag fortsätter leta.. Och jag ska iallafall lägga ut annons på Blocket om att jag söker boende. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miuuw:

Och jag ska iallafall lägga ut annons på Blocket om att jag söker boende.

go, go [party]
lycka till! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

lycka till!

Tack! [smile]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Har hittat ytterliggare en annons som jag är intresserad av, en kvinna som hyr ut ett rum i Nacka. Funkar ju tills jag hittat egen lägenhet. Kan ställa mig i kö då ju.

Ska ringa henne imorron! [y] (Kan inte idag.)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miuuw:

Gustavsberg/Värmdö ska det väl helst vara..

Alltså, kommunikationerna är så pass bra i Stockholmsområdet att du kan bo i princip i hela länet utan att det tar alltför lång tid att ta sig till skolan, särskilt om man vet att det är under en begränsad tidsperiod.

Själv pendlade jag ~ 4 timmar/dag under hela min gymnasietid. Det fungerade bra och dessutom fick man rätt mycket läst under restiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Irrelevante:

tionerna är så pass bra i Stockholmsområdet att du kan bo i princip i hela länet utan att det tar alltför lång tid att ta sig till skolan

Jo, det förstås..

Irrelevante:

Själv pendlade jag ~ 4 timmar/dag under hela min gymnasietid. Det fungerade bra och dessutom fick man rätt mycket läst under restiden.

Jösses! [cute] Jo, det är ju en positiv grej. Finns ju inte så mycket annat att göra på tåget/bussen. Men det som är jobbigt med att pendla är ju buss/tågwhateverblabla- tider som man måste gå efter, fast iofs är jag ju van vid att bo ute på landet där det går typ två bussar/dag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

härligt. snart blir de så för mig med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

härligt. snart blir de så för mig med

[y] ska vi bli uteliggarkompisar då


   
SvaraCitera

Miuuw:

Grejen är att jag inte har nånstans att bo, det finns inga lägenheter (bara dyra som säljs för typ 3 miljoner och det har jag inte).

hyreslägenheter kostar knappast tre miljoner... lägg ut en annons på blocket el. liknande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miuuw:

ska vi bli uteliggarkompisar då

kanske vore något de


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

hyreslägenheter kostar knappast tre miljoner... lägg ut en annons på blocket el. liknande.

Jopp, de jag hittade (det va i sthlmstrakten) [zzz]


   
SvaraCitera

jag bor i västerås:D


   
SvaraCitera